فناوری اطلاعات

آغاز صدور شناسه یکتای مجوز برای دارندگان پروانه‌های افتا

مدیرکل دفترارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: صدور شناسه یکتای مجوز برای دارندگان پروانه‌های افتای سازمان فناوری اطلاعات ایران آغاز شد.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از سازمان فناوری اطلاعات ایران، بیتا کیامهر، در خصوص لزوم تبدیل مجوز کاغذی کسب و کارها به مجوز الکترونیکی گفت: از امروز، کلیه دارندگان مجوزهای حوزه امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات از سازمان فناوری اطلاعات ایران می‌توانند برای اخذ شناسه یکتا (QR code) اقدام کنند. این امکان قبلاً برای پنج مجوز دیگر شامل گواهی‌های مراکز داده (۲ مجوز)، مجوزهای حوزه مالکیت نرم افزار (۲ مجوز) و ارزیابی امنیتی محصول ایجاد و اطلاع رسانی شده بود و در حال حاضر شامل مجوزهای حوزه افتا نیز شده است.

وی افزود: الزام اخذ شناسه یکتای مجوز، شامل کلیه دارندگان مجوز از سازمان فناوری اطلاعات ایران است، با این تفاوت که امکان اخذ شناسه یکتا یا همان کیوآرکد برای مجوزهای حوزه افتا به تازگی ایجاد شده است.

مدیرکل دفترارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات ایران، با تاکید بر این که کلیه مجوزهای کاغذی و قدیمی فقط تا پایان سال جاری اعتبار دارند از دارندگان این مجوزها درخواست کرد که در مهلت باقیمانده نسبت به ثبت درخواست شناسه یکتای مجوز اقدام کنند.

کیامهر به چگونگی فرآیند دریافت شناسه یکتا برای کسب و کارها اشاره کرد و گفت: در ابتدا، متقاضیان برای ثبت درخواست خود می‌توانند به درگاه ملی مجوزها به نشانی mojavez.ir مراجعه کنند. سپس از صفحه اصلی، گزینه «شناسه یکتا برای مجوزهای قدیمی» را انتخاب کنند و در صفحه مربوطه، مجوز مورد نظر خود را انتخاب و بر روی گزینه «دریافت شناسه یکتا» کلیک کنند.

وی افزود: در گام بعدی، متقاضی، پس از مشاهده فرم نمایش داده شده و ثبت اطلاعات، نیازمند بارگذاری تصویر مجوز قدیمی خود و کلیک بر روی گزینه تأیید نهایی است. در این مرحله، پیامکی به متقاضی ارسال می‌شود که حاوی کد پیگیری درخواست است.

مدیرکل دفترارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات ایران افزود: در ادامه درخواست مورد نظر با هدف بررسی بیشتر به کارشناسان مربوطه ارجاع داده می‌شود. پس از بررسی درخواست توسط سازمان فناوری اطلاعات ایران و در صورت تأیید درخواست، پیامک دیگری حاوی لینک مجوز به متقاضی ارسال می‌شود و اطلاعات متقاضی در درگاه ملی مجوزها ثبت و بدین ترتیب جواز الکترونیکی به همراه کیوآرکد در کوتاه‌ترین زمان ممکن صادر می‌شود.

سازمان فناوری اطلاعات ایران صادر کننده ۹ عنوان مجوز است که چهار عنوان آن در حوزه امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات (افتا) بوده و شامل خدمات مدیریتی، عملیاتی، فنی و آموزشی به همراه تمام گرایش‌های موجود اعم از نصب و پشتیبانی محصولات فتا، مشاوره و استقرار استانداردهای امنیت اطلاعات و ارتباطات، آزمون و ارزیابی امنیتی، امن‌سازی و مقاوم‌سازی سامانه‌ها، زیرساخت‌ها، سرویس‌ها و سایر گرایش‌هاست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا