فناوری اطلاعات

مایکروسافت برای محصولات آینده خود بر هوش مصنوعی و امنیت تمرکز می کند

طبق گزارش‌ها، مایکروسافت در حال توسعه یک نسخه مدرن از ویندوز است که نوید ارائه امنیت بهتر و به‌روزرسانی‌های سریع‌تر را می‌دهد.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از گیزموچاینا؛ این ابتکار که CorePC نامیده می‌شود، با هدف فعال کردن ویندوز برای مقیاس‌بندی کارآمد برای دستگاه‌های مختلف، در حالی که همچنان از برنامه‌های قدیمی پشتیبانی می‌کند، است.

این پلتفرم از «تفکیک حالت» با شکستن ویندوز به پارتیشن‌های متعدد، مشابه iOS و اندروید استفاده می‌کند تا از عملکرد سریع‌تر و قابل اطمینان‌تر بازنشانی سیستم، که برای دستگاه‌های رقیب در بخش آموزشی حیاتی است، اطمینان حاصل کند. این حرکت همچنین می‌تواند همزمان با افزایش سرعت به‌روزرسانی، آلوده کردن سیستم را برای بدافزارها دشوار کند.

مایکروسافت قصد دارد نسخه های مختلف ویندوز را ارائه دهد که از ویژگی ها و برنامه های خاص برای انواع سخت افزارهای مختلف پشتیبانی می کند. به عنوان مثال، یک نسخه متمرکز بر آموزش می‌تواند مانند ChromeOS دارای ردپایی سبک باشد و فقط مرورگر Edge، برنامه‌های وب، آفیس و برنامه‌های شبیه‌سازی شده اندروید را اجرا کند.

از سوی دیگر، CorePC همچنین می‌تواند نسخه‌های کاملی از ویندوز را ارائه دهد که از تمام ویژگی‌ها و قابلیت‌های فعلی دسکتاپ ویندوز 11 پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، طبق گزارش‌ها، مایکروسافت در حال کار بر روی نسخه‌ای از CorePC برای رقابت با Apple Silicon است که عملکرد و قابلیت‌های سیستم‌عامل را در صورت مرتبط شدن با سخت‌افزار خاص افزایش می‌دهد.

علاوه بر این، مایکروسافت قصد دارد هوش مصنوعی را در CorePC برای تجزیه و تحلیل محتوای روی صفحه و ارائه نشانه‌های متنی مناسب بگنجاند. این گسترش سیستمی از قابلیت‌های هوش مصنوعی می‌تواند نحوه تعامل مردم با این پلتفرم را متحول کند. مایکروسافت قصد دارد از CorePC برای نسخه اصلی بعدی ویندوز استفاده کند که برای سال 2024 برنامه ریزی شده است. اگرچه برنامه های ادعایی این شرکت ممکن است از هم اکنون تا آن زمان تغییر کند، به نظر می رسد توسعه CorePC یک ابتکار امیدوارکننده باشد که می تواند پیشرفت های قابل توجهی را برای اکوسیستم ویندوز به همراه داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا