فناوری اطلاعات

توییتر از قیمت گذاری جدید برای API های خود رونمایی کرد

توییتر، یکی از محبوب‌ترین (و در حال حاضر بحث‌برانگیز) پلت‌فرم‌های رسانه‌های اجتماعی جهان، به‌طور گسترده از API (واسط‌های برنامه‌نویسی کاربردی) به روش‌های مختلفی استفاده می‌کند تا توسعه‌دهندگان و سرویس‌های شخص ثالث را قادر به دسترسی به پلتفرم و داده‌های خود کند.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از گیزموچاینا؛ این APIها به توسعه دهندگان اجازه می دهند تا برنامه های مختلفی را ایجاد کنند که می توانند با پلتفرم توییتر تعامل داشته باشند، داده ها را از توییتر استخراج کنند و از طرف کاربران محتوا را در توییتر منتشر کنند.

APIها همچنین به توسعه دهندگان این امکان را می دهند که داده ها و عملکرد توییتر را در برنامه ها و خدمات خود مانند ابزارهای مدیریت رسانه های اجتماعی، پلت فرم های تجزیه و تحلیل داده ها و سایر برنامه های کاربردی وب و تلفن همراه ادغام کنند. به عنوان مثال، یک API واقعاً جالب توییتر به کاربران خود اجازه می دهد تا بدانند که با چه کسانی به صورت روزانه در تعامل هستند و کدام یک از دنبال کنندگان آنها در لیست خود غیرفعال هستند. قبل از اینکه ایلان ماسک توییتر را تصاحب کند، توسعه‌دهندگان می‌توانستند به APIها با توییتر دسترسی داشته باشند و آن‌ها را ایجاد کنند و با این پلتفرم به صورت رایگان از آن‌ها استفاده کنند – اکنون همه چیز در پلتفرم میلیارد دلاری در حال تغییر است.

امروز ما در حال راه اندازی سطوح جدید دسترسی به API توییتر خود هستیم! ما برای به اشتراک گذاشتن جزئیات بیشتر در مورد دسترسی سلف سرویس خود هیجان زده هستیم. 🧵 — Twitter Dev (@TwitterDev) 29 مارس 2023

در توییت اخیر، این شرکت از جزئیات و قیمت نسخه جدید API خود رونمایی کرد. تصمیم این شرکت برای ممنوعیت کلاینت‌های API شخص ثالث قبلاً به عنوان بخشی از بازنگری ویژگی‌های توسعه‌دهنده آن اعلام شده بود که باعث تاخیر در اجرای آن شد. با تعداد زیادی اخراج و تعدیل سلسله مراتبی که در توییتر اتفاق می افتد، این انتظار می رفت.

طبق آخرین توییت توییتر، یک سطح رایگان هنوز برای توسعه دهندگانی که می خواهند با API ها آزمایش کنند در دسترس است. با این حال، عملکرد بسیار کمتری نسبت به نسل قبلی خود دارد. هدف این سطح پایه، ربات‌ها و سایر اهداف «آزمایشی» است و به حساب‌ها اجازه می‌دهد تا حداکثر 1500 توییت در ماه را بدون دسترسی به سایر ویژگی‌ها ارسال کنند. با این حال، محدودیت ارسال 50 توییت در روز ممکن است برای کسانی که بیشتر پست می‌کنند کافی نباشد. توسعه دهندگان می توانند با پرداخت 100 دلار در ماه به سطح “پایه” ارتقا دهند، که به آنها محدودیت پست بالاتری تا 3000 توییت در ماه در سطح کاربر و 50000 توییت در ماه در سطح برنامه ارائه می دهد، اما همچنان با محدودیت خواندن پایین تر.

10000 توییت در ماه در نهایت، به نظر می‌رسد که لایه نهایی، که با عنوان رده «شرکتی» نیز شناخته می‌شود، سازمان‌ها و «پروژه‌های تجاری مقیاس‌شده» با نیازهای بسیار خاص را هدف قرار داده است. کسانی که برای همین ثبت‌نام می‌کنند، خدمات مدیریت شده، جریان‌های کامل و دسترسی API را دریافت خواهند کرد که به آنها اجازه می‌دهد پروژه‌های خود را به طور کامل مطابق با خواسته‌های خود تنظیم کنند.

هنوز مشخص نیست که چگونه محققان و دانشگاهیان که برای کار خود به API توییتر متکی هستند، تحت تأثیر قرار خواهند گرفت، اما توییتر ادعا می کند که “به دنبال راه های جدیدی برای ادامه خدمت به این جامعه است.” همچنین، شایان ذکر است که وقتی توییتر این تغییرات را اجرا می کند، ممکن است بسیاری از API ها از کار بیفتند. بسیاری از این APIها از ربات‌هایی پشتیبانی می‌کنند که مدت‌هاست به جامعه توییتر خدمات می‌دهند، اما از آنجایی که توییتر در حال زیان کردن است (با ارزش خالص شرکت 24 میلیارد دلار کاهش یافته است)، ایلان به وضوح در حال برنامه‌ریزی برای ایجاد جریان‌های درآمدی است تا بتواند حمایت از ستون فقرات شرکت Twitter Blue نمونه قابل توجه دیگری از چنین جریان درآمدی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا