موبایل

گوشی هوشمند پاین‌فون با قیمت ۱۵۰ دلاری و سیستم عامل لینوکس

گوشی هوشمند پاین‌فون با قیمت پایه‌ی ۱۵۰ دلار به بازار عرضه خواهد شد و مشخصات فنی آن نیز با این قیمت هماهنگی دارد.

به گزارش البرز فاوا نیوز؛ با نگاهی اولیه به مشخصات گوشی هوشمند پاین‌فون (PinePhone) ، یه نظر می آید جایگزینی مناسب برای اندروید و iOS آماده ارائه به بازار است. شرکت سازنده‌ی پاین‌فونPine64 شرکتی کوچک با ساختاری اجتماعی محسوب می‌شود که تمرکز خود را به تولید محصولات مبتنی‌بر ARM معطوف کرده است.

پاین‌فون به پردازنده‌ی اصلی چهارهسته‌ای Allwinner A64، پردازنده‌ی مرکزی Mali 400 MP2، دو گیگابایت حافظه‌ی رم و باتری ۲،۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز خواهد بود. نمایشگر این گوشی هوشمند از نوع LCD و با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۷۲۰ و دوربین‌های اصلی و سلفی نیز به‌ترتیب پنج و دو مگاپیکسلی است.پاین‌فون ازلحاظ قیمت و مشخصات، محصولی پایین‌رده محسوب می‌شودپاین‌فون مشخصات سخت‌افزاری مرسوم گوشی هوشمند پایین‌رده را دارد. پورت‌های USB-C و جک هدفون با بدنه‌ی پلاستیکی برخی از این مشخصات مرسوم هستند که در پاین‌فون می‌بینیم. شرکت سازنده وزن تفریبی محصول خود را ۱۸۰ تا ۲۰۰ گرم بیان می‌کند.

کاربران بسته به سیستم‌عامل لینوکسی که انتخاب می‌کنند، به کتاب‌خانه‌های متفاوت اپلیکشن دسترسی خواهند داشت. برخی از سیستم‌های عامل‌ موجود پشتیبانی از همه‌ی اپلیکیشن‌های لینوکسی را در نظر دارند؛ درحالی‌که برخی دیگر، به‌دنبال توسعه‌ی اکوسیستم اپلیکیشین اختصاصی خود هستند

گوشی‌هوشمند پاین‌فون در بهار سال ۲۰۲۰ با قیمت ۱۵۰ دلار به بازار عرضه خواهد شد. درحال‌حاضر، فروش و ارسال کالا به تمامی نقاط جهان جزء برنامه‌های Pine64 ذکر شده است. شاید همه‌ی کاربران علاقه‌مند نباشند پاین‌فون را امتحان‌ کنند. ازطرفی عاشقان دنیای متن‌باز و علاقه‌مندان به تغییر و شخصی‌سازی گوشی هوشمند به‌احتمال زیاد برای خرید آن وسوسه می‌شوند. درنهایت، نمی‌توان انتظار داشت پاین‌فون جایگزین گوشی هوشمند اندرویدی همه‌ی کاربران شود. درپایان، باید بگوییم قیمت تقریبا ارزان پاین‌فون درمقایسه‌با گوشی‌های هوشمند موجود در بازار، شاید بسیاری از افراد را به تجربه‌ی آن تشویق کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا