تکنولوژی

ایجاد بیش از یک میلیون مترمربع فضای نوآوری در دانشگاه‌ها

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در آیین رونمایی و پذیره‌نویسی فراصندوق ستارگان با بیان اینکه بر تشکیل این فراصندوق از دو سال پیش در همایشی تأکید شده بود، افزود: از آن زمان تاکنون چندین صندوق جسورانه در بورس ثبت شده است، هر چند که روند آن به کندی صورت می‌گیرد؛ ولی اقدامات در این زمینه صورت گرفته است.

به گزارش البرز فاوا نیوز به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دکتر سورنا ستاری از ایجاد بیش از یک میلیون مترمربع فضای نوآوری تا دو سال آینده در کشور خبر داد و افزود: در حال حاضر ۵۰۰ هزار مترمربع از این فضا ایجاد شده است و باید توجه کرد که ما انتظار نداریم از این مراکز نوآوری یک بنگاه اقتصادی بزرگ خارج شود، وظیفه این مراکز نوآوری آموزش دانشجویان برای تبدیل ایده به فناوری است.

وی با بیان اینکه برای تأمین مالی دانش بنیان ها با بن‌بست و مشکل مواجه شده‌ایم، گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی دولتی است و دولت نمی تواند در پروژه‌هایی که ریسک بالایی دارند ورود کند و از سویی پژوهشی که دولت بر روی آن سرمایه گذاری کند، از آن محصول بیرون نمی‌آید.

ستاری ادامه داد: محصول حاصل سرمایه گذاری بخش خصوصی است و این به دلیل ماهیت دولت است. غیرممکن است که از پول دولتی محصول صادر شود، مگر آنکه مانند حوزه نظامی بازار آن انحصاری باشد.

به گفته وی، اگر امروز از استارتاپ ها حمایت نشود، همان طور که در گذشته دانشجویان نخبه ما را از کشور بردند، استارتاپ ها را نیز به راحتی از کشور خارج خواهند کرد. در حال حاضر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری کمیته‌ای با همکاری قوه قضاییه تشکیل داده تا ماهیت جدید ثبتی برای استارتاپ ها تعریف و تدوین شود، استارتاپ ها شرکت نیستند و امکان انحلال آن‌ها وجود دارد از این رو برای ثبت و انحلال آن‌ها چالش هایی وجود دارد و بنابراین نیاز به ماهیت جدید ثبتی هستند، دراین کمیته به دنبال رفع چالش‌های حقوقی استارتاپ ها هستیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا