موبایل

چه انتظاری باید از آیفون تاشو اپل داشت؟

شایعات نشان می دهد که اپل سال هاست روی یک طراحی آی فون تاشو کار می کند. با این حال، فناوری مورد نیاز برای چنین دستگاهی هنوز در دوران شیرخوارگی خود است و مشخص نیست که دستگاه ممکن است چه شکلی را به خود بگيرد.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از اپل اینسایدر؛ بر خلاف اپل، سامسونگ در حال توسعه فناوری تاشو خود در عموم با Samsung Galaxy Fold وSamsung Galaxy Flip بوده است. اپل در حال آزمایش هر دو عامل فرم برای اولین تاشو خود است، اما ممکن است به سمت طراحی flip متمایل شود.

حتی به عنوان پرچمدار دستگاه های اندروید پیشگام فناوری تاشو، اپل زمان می خرد تا زمانی که تکنولوژی در حال بالغ شدن است. دستگاه هایی که برای عموم منتشر می شوند با مسائلی از بهینه سازی ضعیف نرم افزار گرفته تا نمایشگرهای چین خورده مواجه شده اند.

انتظار می رود کناره‌های صاف همراه با دوربین سلفی سوراخ‌دار و اتاقک مربعی دوربین پشتی، عناصر اصلی این دستگاه را تشکیل دهند.

انتظار داریم تاشوی اپل بدون چین یا درز در نمایشگر باز و بسته شود. ضخامت دستگاه بسته باید فقط کمی ضخیم تر از آیفون های فعلی باشد، در حالی که باز آن باید به اندازه آی پد مینی باشد.

هنوز مشخص نیست که اپل چگونه iOS یا iPadOS را برای دستگاه تاشو بهینه می کند. اگر نمایشگر فقط در حالت کاملاً باز کار کند، ممکن است کمی تغییر کند. این احتمال وجود دارد که اپل بتواند حالت سه چهارم باز یا نیمه باز را برای برنامه های بازی یا چت نیز مجاز کند.

برخی از دستگاه‌های تاشو اندروید دارای موقعیت‌های متعدد برای عملکرد و حتی یک نمایشگر خارجی برای استفاده در هنگام بسته بودن نمایشگر اصلی هستند. با این حال، مشخص نیست که آیا اپل از این فاکتورهای پیچیده تر استفاده خواهد کرد یا خیر.

شایعه شده است که “iPhone Fold” در سال 2023 یا 2024 عرضه خواهد شد.

ترجمه:مهتا حیدری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا