گیم

رونمایی شرکت XPG از ماوس گیمینگ خود با حافظه‌ی داخلی یک ترابایت

شرکت XPG از ماوس گیمینگ جدید خود با نام «Vault» رونمایی کرد. شاید باور کردن این مطلب برایتان سخت باشد اما این ماوس گیمینگ مجهز به حافظه‌ی داخلی یک ترابایتی است که در واقع به شما امکان می‌دهد حافظه‌ی SSD و ماوس خود را در یک محصول داشته باشید. تعداد زیادی از ماوس‌های گیمینگ دارای حافظه داخلی هستند که به شما امکان می‌دهند به راحتی اطلاعات بازی مورد نظر خود را از یک سیستم به سیستم دیگری منتقل کنید و گاهی اوقات می‌توانید از آن به عنوان یک فلش درایو استفاده کرده و اطلاعات را منتقل کنید. اما شرکت XPG ظاهرا حافظه‌ی زیادی را در این ماوس قرار داده که همانند یک حافظه‌ی SSD اکسترنال عمل می‌کند.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از دیجی کالا؛ این شرکت با رونمایی از ماوس Vault این نوید را به کاربران گیمر داده تا بتوانند بخش بسیار زیادی از اطلاعات بازی‌های خود را در قالب یک ماوس با خود حمل کنند. جزییات زیادی در مورد این ماوس گیمینگ ارائه نشده، اما شرکت XPG اعلام کرده که نمونه‌ی اولیه فعلی این ماوس می‌تواند تا ۱ ترابایت حافظه‌ی SSD را با سرعت ۹۸۵ مگابایت بر ثانیه ادغام کند و با USB-C نیز به لپ‌تاپ یا کامپیوتر متصل می‌شود. با توجه به این که این ماوس سیمی است از درگاه USB-C به سیستم وصل خواهد شد و شما می‌توانید بازی‌های مورد علاقه‌ی خود را روی این ماوس نصب کرده و آن‌ را در سیستم‌های دیگر نیز اجرا کنید.

با این حجم از حافظه گیمرها می‌توانند حداقل ۲ یا ۳ بازی را در این ماوس ذخیره کنند، اما این مقوله شاید برای بازی Call of Duty صدق نکند. با این حال، مشخص نیست که چه قابلیت‌های دیگری از حافظه‌ی داخلی این محصول در دسترس است و آیا این حجم از حافظه قابل ارتقاء هست یا نه ( اگرچه تصور آن سخت است، اما همین ماوس گیمینگ با یک ترابایت حافظه‌ی داخلی نیز تصور سختی بوده است.)

همچنین هیچ اطلاعاتی در مورد SSD آن نیز منتشر نشده، اگرچه احتمالاً می‌رود که توسط شرکت مادر XPG یعنی ADATA ساخته شده باشد. علاوه بر گیمرها، کاربران عادی نیز می‌توانند در کنار استفاده از قابلیت نشانگری این محصول انبوهی از اطلاعات را نیز درون آن سیو کنند تا در محیط کار، دانشگاه و حتی کنفرانس‎ها نیز از آن‌ها بهره ببرند.

در مراسم رونمایی از این ماوس، اطلاعات قابل توجه‌ی دیگری از مشخصات این محصول ذکر نشده، اما پست این شرکت، ماوس XPG Alpha را نیز معرفی می‌کند که بسیار شبیه به Vault است. این ماوس از حسگر PAW3335 Pixart برای ارائه‌ی DPI بین ۱۰۰ تا ۱۶۰۰۰ استفاده می‌کند و به لطف نداشتن حافظه‌ی داخلی به شکل بی‌سیم در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. طبق اعلام شرکت XPG، بازدیدکنندگان نمایشگاه CES 2022 می‌توانند این ماوس فوق‌العاده را در غرفه‌ی این شرکت مشاهده کنند و بنابراین احتمالا در روزهای آینده جزئیات بیشتری در مورد آن می‌شنویم.

ماوس گیمینگ

اگر به تصویر ماوس Vault نگاهی بیاندازیم، از نظر ظاهری با ماوس متفاوتی روبرو نمی‌شویم، اما درون این محصول به ظاهر ساده یک ترابایت حافظه‌ی داخلی وجود دارد که این ماوس را از سایر ماوس‌های گیمینگ متمایز می‌کند. در مورد ماوس Vault سوالات و گمانه‌زنی‌های زیادی وجود دارد برای مثال اینکه وزن آن چقدر است یا اگر از SSD استفاده می‌کنید در مقابل زمانی که از SSD استفاده نمی‌کنید چه تفاوتی در نحوه و سرعت پاسخگویی آن وجود دارد و خیلی از موارد دیگر که احتمالا با برگزاری نمایشگاه CES 2022 به پاسخ این سوالات خواهیم رسید.

با توجه به اینکه از این ماوس به‌عنوان یک طرح مفهومی یاد می‌شود، ممکن است که حتی به مرحله‌ی تولید نهایی نرسد. اما با این حال، این یک نوآوری جدیدی است که حتی اگر XPG دقیقاً این محصول را تولید نکند، در آینده ما شاهد محصولات این چنینی بیشتری خواهیم بود. قیمت ماوس Vault نیز هنوز اعلام نشده، اما به نظر می‌رسد در صورت تولید و عرضه‌ی این محصول نباید انتظار قیمت ارزانی را داشته باشیم، زیرا این محصول هم یک ماوس است و هم یک حافظه‌ی SSD یک ترابایتی که مسلما قیمتش از یک ماوس بیشتر است. باید صبر کرد و دید که در روز‌های آینده در مورد این ماوس گیمینگ شگفت‌انگیز چه اطلاعات دیگری در فضای مجازی منتشر می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا