موبایل

آیفون ۱۱ با دوربین دوگانه معرفی شد

آیفون ۱۱ به عنوان نسل دوم مدل XR از دوربین دوگانه و قدرتمندترین چیپست دنیای موبایل بهره می برد.

البرز فاوا نیوز، استقبال چشمگیر خریداران از آیفون XR باعث شد اپل توسعه سری دوم این محصولات را هم در دستور کار قرار دهد. همانند نسل قبل این گوشی هم از چیپست مشابه برادران بزرگتر خود برخوردار است اما برای کاهش قیمت نهایی قید برخی ویژگی ها در آن زده شده است.

چیست به کار رفته در آیفون ۱۱ مشابه دو مدل دیگر A13 بایونیک است که اپل از آن با عنوان تراشه مجهز به سریعترین پردازنده و پردازشگر گرافیکی در دنیای موبایل نام می  برد.

این گوشی به نمایشگر ۶.۱ اینچی LCD با رزولوشن ۱۷۹۲ در ۸۲۸ پیکسل مجهز شده که بریدگی فوقانی آن میزبان دوربین سلفی و Face ID است. طراحی آیفون ۱۱ با مدل سال گذشته تفاوت چندانی ندارد و بزرگترین تغییر به دوربین آن برمی گردد.

ماژول تصویربرداری برخلاف آیفون XR دوگانه بوده و از دوربین های ۱۲ مگاپیکسلی واید و ۱۲ مگاپیکسلی الترا واید با قابلیت زوم اپتیکال ۲ برابری تشکیل شده. یکی از مهمترین ویژگی های این دوربین پشتیبانی از قابلیت نایت مود است که کیفیت تصویر در محیط های کم نور را تا حد زیادی ارتقا می دهد.

این دوربین امکان فیلمبرداری جداگانه با هر یک از سنسورها را به کاربر می دهد. خروجی را می توان روی رزولوشن 4K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه قرار داد و قابلیت های تصویربرداری اسلوموشن و تایم لپس هم به قوت خود باقی هستند.

دوربین سلفی هم ۱۲ مگاپیکسلی واید بوده و توانایی فیلمبرداری 4K با نرخ ۶۰ فریم را دارد. اپل با انجام بهینه سازی هایی کارایی Face ID را هم نسبت به قبل بهبود بخشیده است.

به گفته کمپانی سازنده شارژدهی این گوشی نسبت به نسل قبل بیشتر خواهد بود. از دیگر ویژگی های آیفون ۱۱ باید به پشتیبانی از استاندارد مقاومت IP68 اشاره کرد که به معنی ایستادگی در برابر نفوذ آب تا عمق ۲ متری است.

رنگ های متنوع مدل قبلی هم بازخوردهای مثبتی به همراه داشته و از اینرو کمپانی کوپرتینویی آیفون ۱۱ را در رنگ های بنفش، سفید، سبز، زرد، مشکی و قرمز عرضه خواهد کرد.

اپل برای جلب خریداران بیشتر قیمت ۶۹۹ دلاری برای آیفون ۱۱ در نظر گرفته که ۵۰ دلار از آیفون XR در سال گذشته کمتر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا