تکنولوژی

شاسی بلند EV9 بعنوان اولین خودروی خودران برقی KIA رونمایی شد

KIA، اتومبیل‌ساز شناخته شده کره‌ای، بالاخره ورود خود به بازار خودروهای خودران را رسماً اعلام کرد. این شرکت رویکرد جدی‌تری برای خودروهای برقی نیز در پیش دارد و 14 EV را تا پایان 2027 عرضه می‌کند.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از شهر سخت افزار؛ کیا در مراسم Investor Day 2022 خود نقشه راه برقی کردن خودروها را اعلام کرد و وعده داد تا سال 2027 دارای 14 مدل تمام برقی بوده و تا سال 2030 فروش 1.2 میلیونی روی این دست از خودروها داشته باشد.

همچنین این شرکت فاش کرد که شاسی بلند EV9 آن که در نوامبر سال گذشته به شکل طرح مفهومی در نمایشگاه خودروی لس آنجلس رونمایی شد، اولین خودرویی خواهد بود که از فناوری رانندگی خودران کیا که آن را «Automode» می‌نامد استفاده می‌کند.

نقشه راه کیا بر اساس استراتژی توسعه «Plan S» آن است که در اوایل سال 2021 اعلام شد و نام‌های جدید به همراه برنامه‌ای برای معرفی هفت خودروی برقی تا سال 2027 را شامل می‌شود.. اکنون، این شرکت قصد دارد تا سال 2027 با معرفی 14 مدل BEV (خودروی الکتریکی با باتری) این تعداد را دو برابر کرده و مجموع فروش خودروهای برقی خود را به 1.2 میلیون تا سال 2030 برساند.

شاسی بلند EV9 بعنوان اولین خودروی خودران برقی KIA

 

KIA همچنین پیش‌بینی کرده است که تا سال 2030 سالانه 4 میلیون خودرو بفروشد، بنابراین خودروهای برقی بیش از یک چهارم آن را تشکیل می‌دهند؛ این در حالی است که خودروسازانی مانند مرسدس بنز قصد دارند تا سال 2030 فقط BEV بفروشند.

علاوه بر این، در کوتاه مدت کیا قصد دارد تا سال 2023 خودروی برقی پرچمدار خود یعنیEV9 SUV  را روانه بازار کند. نسخه مفهومی این خودرو که سال گذشته معرفی شد دارای خطوط چهارگوش شبیه رنج روور، صفحه نمایش 27 اینچی عظیم و یوک مانند خودروهای تسلا بجای فرمان دایره‌ای شکل بود.

کیا می‌گوید که این خودرو حدود 5 متر طول خواهد داشت، شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت در 5 ثانیه خواهد داشت، 540 کیلومتر را با یک بار شارژ طی می‌کند و تنها با 6 دقیقه شارژ، 100 کیلومتر رانندگی اضافی را به همراه می‌آورد.

شاسی بلند EV9 بعنوان اولین خودروی خودران برقی KIA

خودرویEV9  همچنین برای اولین بار خدماتOTA FoD و  را ارائه می‌دهد که به مالکان این امکان را می‌دهد تا به راحتی نرم افزار وسیله نقلیه خود را به‌روز کنند. علاوه بر این، این خودرو اولین مدلی خواهد بود که به فناوری پیشرفته رانندگی خودکار AutoMode کیا مجهز می‌شود و به گفته کیا،. پس از این خودروهای خودران در سراسر خط تولید خود این شرکت گسترش خواهند یافت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا