تکنولوژی

اپل واچ اولترا ۳ شاید سال بعد عرضه نشود

اینطور که از گزارشات پیداست، ظاهرا اپل قصد ندارد در سال ۲۰۲۳ از اپل واچ اولترا ۳ رونمایی کند چون در تولید نمایشگر آن با مشکل مواجه شده است.

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل از سرگرمی، مینگ‌چی کو، تحلیل‌گر نام‌آشنای اپل، به تازگی مدعی شده که اپل به احتمال زیاد سال آینده هیچ جانشینی برای اپل واچ اولترا در نظر نخواهد گرفت. این در حالی است که اپل واچ اولترا ۲ هم فرق خاصی با نسل ۱ ندارد و نیاز بود تا اپل سال آینده یک تغییر اساسی در این سری ایجاد کند. اپل واچ اولترا ۲ از لحاظ روشنایی ۵۰٪ ارتقا داشته، پردازنده‌ی بهتری دارد، از ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی به جای ۳۲ گیگابایت بهره می‌برد و باتری بزرگ‌تری هم برای آن در نظر گرفته شده است. این تغییرات خوب هستند اما نه انقلابی.

طبق گزارشی که منتشر شده، اپل هنوز تولید اپل واچ اولترا را آغاز نکرده است. این در حالی است که اپل واچ سری ۱۰ در دست ساخت قرار دارد. طبق گفته‌های کو، اپل اگر قرار بود در سال ۲۰۲۴ از اپل واچ اولترا ۳ رونمایی کند، باید تا الان فرایند ساخت آن را آغاز می‌کرد.

اینطور که از صحبت‌های کو پیداست، ظاهرا مشکلی که اپل به خاطر فناوری microLED با آن مواجه شده متهم ردیف اول تأخیر در عرضه‌ی ساعت هوشمند جذاب اپل خواهد بود. علاوه بر این‌ها، عدم بهره‌مندی این ساعت از فناوری‌های جذاب و قابلیت‌های سلامتی جدید هم می‌تواند در تأخیر در عرضه‌ی آن تأثیر داشته باشد.

اگر اپل در سال ۲۰۲۴ مدل اولترای جدیدی را روانه‌ی بازار نکند، این احتمال وجود دارد که میزان فروش آن افتی ۲۰ تا ۳۰ درصدی را به صورت سالانه تجربه کند. این یعنی ۱۰٪ افت سالانه برای کل اپل واچ‌ها.

با این حال مثل همیشه باید این گفته‌ها را در حد یک شایعه بدانیم تا متوجه شویم برنامه‌های اپل برای سال بعد دقیقا چیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا