موبایل

آیفون ۱۳ احتمالا با پنل LTPO همراه خواهد بود

با توجه به گزارشی از سوی The Elec، پایگاه خبری کره‌ای، گویا آیفون ۱۳ با پنلی از نوع LTPO و همچنین رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتزی راهی بازار خواهد شد.

به گزارش البرز فاوا نیوز به نقل از دیجی کالا؛ در سال ۲۰۲۰ و در شرایطی که حتی بدبین‌ترین کاربران اپل هم به بهره‌مندی گوشی‌های آیفون ۱۲ از نمایشگری با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز امیدوار بودند، این گوشی‌ها با نمایشگری ۶۰ هرتزی راهی بازار شدند. حتی مدل‌های پرو و پرو مکس هم از این حیث تفاوتی با دو مدل استاندارد و مینی نداشتند. البته دلیل این موضوع، شیوع ویروس کرونا و در نتیجه ایجاد مشکلاتی برای زنجیره‌ی تأمین بود، منتها این اتفاق افتاد تا کاربران ناامیدی بزرگی را تجربه کنند.

این‌طور که به نظر می‌رسد، در سال ۲۰۲۱ چنین اتفاقی رخ نخواهد داد. نمایشگرهای ۱۲۰ هرتزی به یک استاندارد معمول تبدیل شده‌اند و شاید در سال ۲۰۲۱، برخی از میان‌رده‌ها هم از آن بهره ببرند. بنابراین کاملا بعید است که اپل از نمایشگرهای ۶۰ هرتزی در آیفون‌های آینده استفاده کند.

این یک برداشت منطقی از روند تولید نماینده‌های نسل بعد اپل است که خوشبختانه خبرگزاری The Elec کره‌ی جنوبی هم با ما هم عقیده بوده و مدعی شده نمایشگر سری آیفون ۱۳ از رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتزی بهره‌مند خواهد بود. البته انتظار می‌رود این نمایشگر در مدل‌های پرو و پرو مکس استفاده شود تا مدل‌های استاندارد و مینی در محدوده‌ی مقرون‌به‌صرفه باقی بمانند.

خبر خوب، استفاده از پنل‌های LTPO در گوشی‌های آینده‌ی اپل است. بدین ترتیب نمایشگر آیفون‌های ۱۳ مانند گلکسی نوت ۲۰ اولترا، بسته به محتوای به نمایش درآمده، رفرش‌ریت را بین ۶۰ و ۱۲۰ تغییر می‌دهد تا در صورت فعال‌سازی رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز، تمام محتوا با این سرعت به نمایش در نیایند. این موضوع به طرز چشمگیری روی میزان مصرف باتری تأثیر دارد و از طرفی می‌تواند به این معنا باشد که بالاخره شاهد فناوری نمایشگر همیشه روشن هم در این گوشی‌ها خواهیم بود.

نمایشگرهای LTPO که فعلا سامسونگ با گوشی‌هایی نظیر نوت ۲۰ اولترا و گلکسی Z Fold 2، بیشترین استفاده را از آن داشته، به نسبت مدل قدیمی LTPS، تا ۲۰ درصد باعث صرفه‌جویی بیشتر انرژی نمایشگرهای OLED می‌شود که این میزان برای پرچم‌دارها بسیار محسوس است.

آیفون ۱۳ احتمالا با پنل LTPO همراه خواهد بود

در این گزارش همچنین آمده که وظیفه‌ی تولید پنل‌های OLED آیفون ۱۳ به سامسونگ محول شده که در این زمینه پیشرو است و نمایشگرهای فوق‌العاه‌ای تولید می‌کند. البته بخش بزرگی از سفارش‌ها بر عهده‌ی سامسونگ خواهد بود چرا که در این بین LG و BOE هم که عملکرد بسیار خوبی در تولید پنل نمایشگر دارند و موفق به گذر از تست کیفیت اپل هم شده‌اند، در این زمینه با شرکت آمریکایی همکاری خواهند کرد.

The Elec مدعی شده تمام آیفون‌های بعدی از حسگر اثرانگشت درون نمایشگر بهره خواهند برد که به‌تازگی هم پستی در این رابطه منتشر شده مبنی بر اینکه اپل احتمالا هم تشخیص چهره و هم تاچ‌آی‌دی را در آیفون ۱۳ استفاده خواهد کرد. البته شایعه‌هایی هم منتشر شده مبنی بر اینکه در نسخه‌ی اولیه‌ی آیفون ۱۳، خبری از تاچ‌آی‌دی نبود. بنابراین باید در این رابطه، اطلاعات منتشر شده را در حد شایعه بدانیم تا زمانی که خبری موثق منتشر شود.

اپل قصد دارد در سال ۲۰۲۱، به ترتیب ۱۶۰ و ۱۸۰ میلیون نسخه از گوشی‌های آیفون ۱۲ و ۱۳ را به فروش برساند که سامسونگ وظیفه‌ی تولید نمایشگر برای ۱۴۰ میلیون آن‌‌ها را بر عهده خواهد داشت. گوشی‌های سری آیفون ۱۳ احتمالا طبق سیاست پیشین اپل، در همان ماه سپتامبر سال ۲۰۲۱ رونمایی خواهند شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا