فناوری اطلاعات

چرا مردم NFT می‌خرند؟!

این روزها بازار خرید و فروش و معاملات NFT گرم است و بسیاری از مردم به جای سرمایه گذاری در بازار طلا و ارز، به این بازار سوق پیدا کرده‌اند.

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل از سرگرمی، بازار رمز ارزها اگرچه این روزها، حال خوبی ندارد و بسیاری در سراشیبی کاهش قیمت‌ها بخش بزرگی از سرمایه خود را از دست داده‌اند، اما همچنان ارزهای دیجیتال، متاورس و NFT بازار جذابی است که بسیاری از مردم را به سوی خود جذب کرده است.

در این مقاله قصد داریم به این موضوع بپردازیم که چرا مردم در بازار دیجیتال به خرید NFT جذب شده‌اند و چرا حاضرند پول زیادی در این بازار خرج کنند.

بسیاری از منتقدان ان اف تی اغلب به شوخی می‌گویند: سرمایه گذاری روی چیزی که همه مردم می‌توانند به صورت رایگان از اینترنت دانلود کنند چه فایده‌ای دارد؟ اما کارشناسان این حوزه معتقدند که فناوری بلاک چین NFT را به یک کالای تمام عیار تبدیل می‌کند که می‌توان از آن سود کسب کرد.

یک نظرسنجی که توسط DEXterlab از میان 1318 دارنده ان اف تی انجام شده، آمارهای جالبی ارایه می‌دهد؛

64.3 درصد از کسانی که اقدام به خرید NFT کرده‌اند، دلیل اصلی این سرمایه گذاری را کسب درآمد از این بازار عنوان کرده‌اند. اما 14.7 درصد از کسانی که در این نظرسنجی مشارکت‌ کرده‌اند، قصدشان مشارکت در حوزه جدیدی بوده که بفهمند دنیای ناشناخته جدید چه تفاوتی با سایر بازارهای سرمایه گذاری دارد. اما 12.4 درصد از مشارکت کنندگان، دلایل خرید NFT را جمع آوری هنر دیجیتال ذکر کرده‌اند. از این میان، 8.6 درصد پاسخ داده‌اند که آنها فقط برای شرکت در پروژه‌های P2E  یاPlay To Earn  که به معنی بازی کردن و پول درآوردن است ان اف تی می‌خرند.

جالب است بدانید که تقریبا نیمی از پاسخ دهندگان حاضر به سرمایه گذاری مبالغ هنگفت در توکن‌های هنری نیستند. بودجه آنها بین 50 تا 500 دلار است و در میان آنها تعداد معدودی حاضرند تا 2000 دلار برای خرید NFT هزینه کنند.

آیا سرمایه گذاری در این بازار نتیجه خواهد داد؟

قطعا سرمایه گذاری در بازار NFT همیشه نتیجه نمی‌دهد؛ هر کسی که کم و بیش با این بازار آشنا باشد این موضوع را به خوبی می‌داند. در نظرسنجی‌ها، اکثر خریداران این توکن‌های غیرقابل تعویض (58.3٪) اعلام کرده‌اند که آثار هنری که خریده‌اند هنوز سودی به همراه نداشته است.

اما باید به این موضوع هم اشاره کنیم که علاقه و تقاضا برای ان اف تی به عوامل مختلفی بستگی دارد: ویژگی‌های آنها، نادر بودن، وضعیت کلی در بازار ارزهای دیجیتال، توانایی کار با بازار و غیره.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا