موبایل

شیائومی رابط کاربری MIUI 13 را معرفی کرد

شیائومی لحظاتی پیش در جریان رویداد معرفی خود از رابط کاربری MIUI13 که با تمرکز روی حریم خصوصی و امنیت طراحی شده رونمایی کرد.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از شهر سخت افزار؛ شیائومی ادعا می‌کند در وجود فناوری‌های Liquid storage و Atomic memory رابط کاربری MIUI 13 پس از 36 ماه استفاده مداوم تنها 5 درصد دچار کاهش سرعت خواندن و نوشتن می‌شود. این کمپانی تاکید کرده پس از شش ماه تلاش برای بهینه سازی MIUI13، این رابط کاربری بین 15 تا 52 درصد روان‌تر از نسخه کنونی است.

همچنین شیائومی ادعا می‌کند در MIUI13 برنامه‌های سیستم بین 20 تا 26 درصد روان‌تر اجرا می‌شوند و به لطف این بهبودها MIUI13 در جز بهترین رابط‌های کاربری قرار گرفته است.

محافظت از حریم خصوصی در رابط کاربری MIUI ارتقا یافته و سه قابلیت جدید مانند محافظت از تأیید چهره، علامت گذاری حریم خصوصی و محافظت از کلاهبرداری الکترونیکی بدان اضافه شده و در فرآیند تشخیص چهره و ارسال اطلاعات حساس مثل تصویر کارت شناسایی و اطلاعات حساب بانکی بهتر عمل می‌کند.

MIUI13 به یک حالت عکسبرداری جدید با هدف محافظت از حریم خصوصی اضافه شده که پس از تشخیص چهره کاربر درون عکس، سایر قسمت‌های تصویر را می‌پوشاند و فقط چهره کاربر را نشان می‌دهد.

همچنین آپلود تصویر کارت شناسایی ممکن است مشکلاتی را برای کاربران ایجاد کند و مورد سو استفاده قرار بگیرد. رابط کاربری MIUI13 قابلیت جدیدی را برای محافظت از تصویر مدارک ارائه کرده تا کاربران به وسیله آن بتوانند به تصاویر مدارک شناسایی خود واترمارک اضافه کنند تا احتمال سو استفاده به حداقل برسد.

علاوه بر این شیائومی قابلیت امنیتی جدیدی را به MIUI13 اضافه کرده و در هنگام باز کردن پیامک‌های حاوی لینک‌های مخرب به آنها هشدار دهد.

فونت سیستمی جدید MiSans با طراحی نرم و مینیمالیستی خود ظاهر رابط کاربری MIUI13 را زیباتر کرده است.به نظر می رسد نه تنها فونت، بلکه رنگ ها نیز در حال تغییر هستند. همه گوشی های مجهز به MIUI 13 والپیپرهای جدیدی را دریافت خواهند کرد.

آپدیت جدید MIUI ویجت‌های جدیدی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و شامل حالت جدیدی برای صرفه‌جویی در انرژی و قابلیت افزایش ظرفیت حافظه رم است. زبان طراحی متریال یو گوگل هم به خوبی در MIUI 13 قابل مشاهده بوده و زمانی که تم دستگاه را انتخاب می‌کنید، این تم بر همه بخش‌های سیستم مثل ویجت‌ها، آیکن‌ها اعمال می‌شود. شیائومی اعلام کرده گوشی‌های سری 11 و 12 این شرکت اولین گروهی هستند که رابط کاربری MIUI13 را تا یک ماه آینده دریافت می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا