فناوری اطلاعات

علاقه مندی باج افزارها به شهرداری‌ها در سال 2019

بررسی‌های مؤسسه امنیتی کاسپراسکای نشان می‌دهد حملات باج افزارها به شهرداری‌ها و مؤسسات مرتبط به آنها مانند شوراهای شهرها در سال ۲۰۱۹ به شدت افزایش یافته است.

به گزارش البرز فاوا نیوز به نقل از مهر، بر اساس همین بررسی در سال ۲۰۱۸ حداقل ۱۷۴ شهرداری یا مؤسسه و نهاد وابسته به شهرداری‌ها در سراسر جهان هدف حملات باج افزاری قرار گرفته‌اند.

۱۷۴ شهرداری یا نهاد وابسته به شهرداری که در نقاط مختلف دنیا مورد حمله باج افزاری قرار گرفته‌اند در مجموع دارای بیش از سه هزار زیرمجموعه بوده‌اند. میزان این حملات در سال ۲۰۱۹ نسبت به سال ۲۰۱۸ بیش از ۶۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

مجموع خسارات مالی ناشی از این حملات باج افزاری از مرز ۵۳ میلیون دلار گذشته و هر یک از آنها به طور متوسط بیش از ۱۰۳ هزار دلار خسارت به بار آورده است. البته در این محاسبه، هزینه‌های مربوط به بازگرداندن رایانه‌های آسیب دیده به حالت عادی و افزایش امنیت آنها محاسبه نشده است.

باج افزارهای مورد استفاده در این حملات از خانواده‌های مختلفی هستند، اما سه نوع باج افزار بیش از بقیه مورد استفاده قرار گرفته‌اند که به ترتیب عبارتند از ریوک، پورگا و استاپ.

ریوک از یک سال قبل در دو بخش دولتی و خصوصی فعال بوده، پورگا که اولین بار در سال ۲۰۱۶ مشاهده شد به تازگی برای حمله به شهرداری‌ها به کار رفته و استاپ کمتر از یک سال عمر دارد و معمولاً خود را در دیگر نرم افزارها مخفی می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا