موبایل

رونمایی رسمی شیائومی از ۱۲، ۱۲ پرو و ۱۲X

بالاخره بعد از ماه‌ها انتظار و انتشار شایعات مختلف، شیائومی رسما از سه گوشی شیائومی ۱۲، ۱۲ پرو و ۱۲X رونمایی کرد. مدل استاندارد و مدل پرو از چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۱ بهره می‌برند ولی مدل ۱۲X با اسنپدراگون ۸۷۰ راهی بازار خواهد شد.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از دیجی کالا؛ همچنین شیائومی ۱۲ و ۱۲X به غیر از تراشه تفاوتی با یکدیگر ندارند و هر دو دارای نمایشگر ۶٫۲۸ اینچی هستند و مدل پرو از نمایشگر ۶٫۷۳ اینچی LTPO بهره می‌برد.

شیائومی ۱۲

شیائومی ۱۲ در بین پرچم‌داران شیائومی که طی چند سال گذشته عرضه شده، کوچک‌ترین نمایشگر را دارد. نمایشگر ۶٫۲۸ اینچی امولد این گوشی توسط سامسونگ تولید شده و رفرش ریت ۱۲۰ هرتز و رزولوشن FHD+ را ارائه می‌دهد. مانند بسیاری از گوشی‌ها، شیائومی ۱۲ هم از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر بهره می‌برد و شیشه‌ی محافظ گوریلا گلس ویکتوس هم روی نمایشگر این گوشی تعبیه شده است. در رابطه با چیپست هم همانطور که انتظار داشتیم، از اسنپدراگون ۸ نسل ۱ بهره می‌برد که جدیدترین چیپست پرچم‌دار کوالکام محسوب می‌شود.

شیائومی 12

در پنل پشتی این گوشی، دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی مبتنی بر سنسور IMX766 سونی تعبیه شده است که اندازه‌ی بسیار بزرگی دارد و همچنین از لرزشگیر اپتیکال بهره می‌برد. در کنار این گوشی شاهد یک اولترا واید ۱۳ مگاپیکسلی و تله-ماکرو ۵ مگاپیکسلی هم هستیم. همچنین باید به دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی هم اشاره کنیم. انرژی این گوشی از طرف باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود و از شارژ سیمی ۶۷ وات و شارژ بی‌سیم ۵۰ وات هم پشتیبانی می‌کند.

شیائومی ۱۲ پرو

برخلاف سال گذشته، امسال خبری از مدل اولترا نیست. شیائومی برای این گوشی از نمایشگر ۶٫۷۳ اینچی مبتنی بر رزولوشن ۳۲۰۰ در ۱۴۴۰ امولد استفاده کرده است. این نمایشگر مبتنی بر فناوری LTPO است و به همین خاطر می‌تواند از رفرش ریت متغیر بین ۱ تا ۱۲۰ هرتز را ارائه کند. باتری شیائومی ۱۲ پرو مبتنی بر ظرفیت ۴۶۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است که از سرعت شارژ ۱۲۰ وات پشتیبانی می‌کند. همچنین طرفداران شارژ بی‌سیم می‌توانند از سرعت ۵۰ وات هم بهره ببرند. مانند مدل استاندارد، شیائومی برای این گوشی هم از چیپست پرچم‌دار اسنپدراگون ۸ نسل ۱ استفاده کرده است.

شیائومی 12

در پنل پشتی بار دیگر شاهد استفاده از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی هستیم و در کنار آن دو دوربین ۵۰ مگاپیکسلی اولترا واید و تله‌فوتو هم تعبیه شده و در نتیجه این گوشی در مجموع از ۳ دوربین ۵۰ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. شیائومی اعلام کرده که این گوشی برای عکاسی در محیط‌های کم‌نور از الگوریتم‌های پیشرفته‌تر بهره می‌برد که می‌توانند کیفیت عکس‌های گرفته شده را تا حد قابل توجهی بهبود ببخشند. برای عکس‌های سلفی هم می‌توانید از سنسور ۳۲ مگاپیکسلی بهره ببرید.

شیائومی ۱۲X

این گوشی به غیر از چیپست تفاوت مهمی با مدل استاندارد ندارد. این یعنی با نمایشگر ۶٫۲۸ اینچی ۱۲۰ هرتز، دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، سلفی ۳۲ مگاپیکسلی، باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و سرعت شارژ ۶۷ وات بهره می‌برد. اما به جای اسنپدراگون ۸ نسل ۱، اسنپدراگون ۸۷۰ برای این گوشی استفاده شده است. البته برخلاف مدل استاندارد، این گوشی از قابلبت شارژ بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کند.

شیائومی 12

قیمت و تاریخ عرضه

مدل ۸/۱۲۸ گیگابایتی شیائومی می ۱۲ پرو با قیمت ۷۳۸ دلار راهی بازار می‌شود. مدل‌های ۸/۲۵۶ و ۱۲/۲۵۶ گیگابایتی این گوشی هم به ترتیب ۷۸۵ و ۸۴۸ دلار قیمت دارند. ارزان‌ترین مدل شیائومی ۱۲ با قیمت ۵۸۱ دلار به دست کاربران می‌رسد که این مدل از ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد. همچنین مدل‌های ۸/۲۵۶ و ۱۲/۲۵۶ گیگابایتی این گوشی هم به ترتیب با قیمت ۶۲۸ و ۶۹۱ دلار راهی بازار چین می‌شوند.

شیائومی 12

در نهایت باید به ارزان‌ترین گوشی این خانواده یعنی شیائومی ۱۲X بپردازیم که مدل ۸/۱۲۸ گیگابایتی آن ۵۰۲ دلار قیمت دارد و برای خرید مدل ۱۲/۲۵۶ گیگابایتی باید مبلغ ۵۹۶ دلار پرداخته شود. از دو روز دیگر پیش‌فروش این گوشی‌ها آغاز می‌شود و از ابتدای ۲۰۲۲ به دست کاربران می‌رسند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا