فناوری اطلاعات

تلاش نافرجام فیس بوک برای یکپارچه سازی اپلیکیشن هایش

به گزارش البرز فاوا نیوز، پس از انتشار اخباری درباره اقدام آنتی تراست کمیسیون فدرال تجارت آمریکا برای جلوگیری از یکپارچه کردن اپلیکیشن های فیس بوک، ارزش سهام این شرکت ٣ درصد کاهش یافت.

چند سال قبل بود که فیسبوک با قیمت تمام شده ی حدودا ۲۲ میلیارد دلار، واتس اپ را از آن خود نمود. حال به نظر می رسد که کم کم زمانش فرا رسیده تا شاهد ادغام و یکپارچگی سه  اپلیکیشن و سرویس مسنجر، واتس اپ و اینستاگرام باشیم.

زمانی که فیسبوک توانست اپلیکیشن واتس اپ را به دست آورد، اعلام نمود که این سرویس همچنان به شکل جداگانه و مستقل از فیسبوک اداره خواهد شد اما حالا به نظر می رسد زمانش فرا رسیده تا شاهد یکپارچه شدن اپلیکیشن های فیسبوک باشیم. هدف فیسبوک از این کار این است که سرویس های دیگر خود همچون واتس اپ را محبوب تر نموده و بعدا نیز از طریق آگهی هایی که در اپ فیسبوک به فروش می رساند، درآمد بیشتری کسب کند.

طبق گزارش های مختلف، کمیسیون فدرال تجارت آمریکا تصمیم دارد با  استفاده از رای دادگاه، از برنامه های فیس بوک برای ایجاد قابلیت همکاری میان مسنجر، واتس اپ و اینستاگرام جلوگیری کند. این برنامه ها شامل استفاده از یک نرم افزار زیربنایی یکسان برای اپلیکیشن های مذکور است.

البته فیس بوک و کمیسیون فدرال تجارت آمریکا هر دو از اظهار نظر در این باره خودداری کرده اند.

اوایل ٢٠١٩ میلادی فیس بوک تصمیم خود برای یکپارچه سازی اپلیکیشن هایش را اعلام کرد. اما قانونگذاران آمریکایی نگران هستند که یکپارچه سازی اپلیکیشن های فیس بوک ، تجزیه این شرکت (در صورت لزوم) را سخت تر کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا