فناوری اطلاعات

استفاده از گوشی ایرانی کسر شخصیت نیست

مدیر عامل شرکت تولید کننده گوشی های جی ال ایکس با اشاره به تولید گوشی «شاهین دو»، این گوشی را قابل رقابت با گوشی های شرکت های معتبر در این حوزه اعلام کرد.

به گزارش البرز فاوا نیوز؛ حمید سعیدی مدیر عامل شرکت تولید کننده گوشی های جی ال ایکس در گفت وگو با خبرنگار مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره آغاز بکار فعالیت شرکت و مشکلات مربوط به تولید گوشی ایرانی، با اشاره به اینکه شرکت جی ال ایکس از سال 86 در منطقه آزاد اروند کار خود را آغاز کرد، گفت: این شرکت با یک میلیون دلار سرمایه گذاری و با هدف افزایش میزان اشتغال زایی مستقیم و بومی سازی قطعات و نرم افزار گوشی تلفن همراه در خرمشهر راه اندازی شد.

وی با بیان اینکه در سال های گذشته در کشور چین صاحب شرکت تولیدی بوده است، افزود: با توجه به تحولات مربوط به آینده گوشی تلفن همراه، بعد از فروش این کارخانه، بخش تحقیق و پژوهش گوشی تلفن همراه را در کشور چین راه اندازی کردم و بعد از اعلام دولت ایران مبنی بر حمایت از تولید گوشی داخلی، تصمیم به سرمایه گذاری در این حوزه گرفتیم.

سعیدی به کاهش تعرفه واردات تلفن همراه و نبود رجیستری آن در سال های گذشته اشاره کرد و گفت: با تغییر مصوبه دولت درباره حمایت از تولید کنندگان گوشی تلفن همراه تعدادی از تولید کنندگان گوشی تلفن همراه از ادامه مسیر بازماندند اما این شرکت با سختی ها  و مشکلات فراوان به مسیر خود ادامه داد.

وی به انتخاب منطقه آزاد اروند برای سرمایه گذاری در این حوزه اشاره کرد و افزود: زمانی که برای جذب نیرو فراخوان داده شد بر خلاف تصور، جوانان تحصیلکرده و خوش فکری در شهرهای خرم شهر و آبادان برای فعالیت در این شرکت اعلام آمادگی کردند.

مدیر عامل شرکت تولید کنند گوشی های جی ال ایکس با اشاره به اینکه 70 درصد کارکنان شرکت جی ال ایکس از بانوان این منطقه هستند، تصریح کرد: به دلیل نبود شرایط اشتغال در منطقه و عدم امکان رفت و آمد به مناطق دوردست  بیشتر دختران تحصیل کرده در این منطقه امکان اشتغال ندارند.

شرکت جی ال ایکس با تکنولوژی روز دنیا حرکت می کند

مدیر عامل شرکت تولید کننده گوشی های جی ال ایکس به اهمیت تحقیق و پژوهش در این حوزه اشاره کرد و گفت:  ما همیشه سعی می کنیم آخرین تحولات این حوزه را در دنیا پیگیری کنیم و از طریق واحد تحقیق و توسعه با تکنولوژی روز دنیا حرکت کنیم و عقب نمانیم.

وی فعالیت در حوزه نرم افزار گوشی تلفن همراه را یکی دیگر از اقدامات این شرکت عنوان کرد و  افزود: با خرید تجهیزات بسیار پیشرفته و نصب سرورهایی در داخل کشور و همکاری دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز توانستیم نخستین پیام رسان داخلی را قبل از ورود تلگرام و واتساپ با عنوان دیالوگ یا گفت و گو راه اندازی کنیم.

سعیدی تصریح کرد: در آن زمان به دلیل آشنا نبودن با موضوع پیام رسان ها از نهادها و سازمان ها مجوزهای مختلفی را دریافت کردیم و آزمایش های متعددی را نیز انجام دادیم و حتی به یک میلیون کاربر که 20 درصد آنها نیز خارجی بودند رسیدیم، ولی به دلیل هزینه بسیار مصرف اینترنت این پیام رسان و مشکلات پیش آمده، دیتا سنترهای این پیام رسان خاموش و کار متوقف شد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه سخت افزار و نرم افزار جز نخستین ها هستیم، افزود: به دلیل مشکلات بسیار ضررهای هنگفتی در این حوزه پرداخت کردیم.

مدیر عامل شرکت تولید کننده گوشی های جی ال ایکس در بخش دیگری از این گفت و گو به تولید گوشی های نسل گذشته اشاره کرد و گفت: تا 95 درصد قطعات این گوشی در داخل تولید می شود و در زمانی ماهانه بیش از 100 هزار عدد از این گوشی ها به فروش می رفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا