فناوری اطلاعات

راههای بالا بردن امنیت آنلاین در برابر حملات سایبری

البرز فاوا نیوز به نقل از پلیس فتا، خدمات اینترنت پر سرعت، تهدیدات آنلاین رو به افزایش است. حریم خصوصی شما از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین، مطمئن باشید که با رعایت دستورالعمل‌های فوق و ایمن‌سازی خود در اینترنت، بخشی از کار خود را انجام می‌دهید.

۱   رمزهای عبور قوی را تنظیم کنید

اساسی‌ترین اشتباهی که کاربران مرتکب می‌شوند، تنظیم گذرواژهایی است که به راحتی قابل حدس زدن می‌باشد، مهاجمان با خوشحالی با استفاده از رمزهای رایج، از این یک ضعف استفاده می‌کنند..

 

۲   امنیت ایمیل خود را افزایش دهید

بیشتر کاربران اطلاعات قابل توجهی را از طریق ایمیل ارسال می‌نمایند. ایمیل‌ها بروس سرورها ذخیره می‌شوند و برای حملات قابل دسترس هستند. بنابراین، می‌توانید به تنظیمات حساب ایمیل خود بروید و با تغییر تنظیمات وقتی دستگاه ناشناخته به ایمیل‌های شما دسترسی پیدا کند، بلافاصله مطلع شوید.

 

۳  مراقب لینک‌های ناشناخته باشید

مهاجمان سعی می‌کنند لینک های جعلی را به عنوان ایمن ارائه دهند و از تکنیک‌های فیشینگ استفاده می‌کنند تا اطلاعات حساس شما مانند اطلاعات حساب بانکی یا شناسه ورود و رمز ورود را بدست آورند.

۴    از یک نرم‌افزار آنتی ویروس قابل اطمینان استفاده نمایید

یک نرم‌افزار ضد ویروس قابل اعتماد از دستگاه شما در برابر انواع حملات مخرب محافظت می‌کند. نرم‌افزار ضد ویروس رایگان در دسترس است، اما اگر روی خدمات پرداخت شده سرمایه‌گذاری کنید، مطمئناً ارزش خواهد داشت.

 

۵   اتصال به شبکه امن

وقتی به اینترنت متصل می‌شوید در عمل به میلیون‌ها رایانه دیگر متصل شده‌اید. جریان اطلاعات از اینترنت به شبکه خانگی شما به این شکل است: اطلاعات ابتدا به مودم، سپس به مسیریاب –اکثر افراد مسیریاب دارند- و در نهایت به رایانه شما منتقل خواهد شد. از آنجایی‌که مودم تنظیمات امنیتی ندارد، اولین دستگاه قابل امن‌سازی که اطلاعات را از اینترنت دریافت می‌کند، مسیریاب است. بنابراین قبل از اتصال به اینترنت مسیریاب خود را امن کنید.

 

۶    تهیه نسخه پشتیبان از داده‌ها بصورت دوره‌ای

 

در صورت انجام پشتیبان‌گیری‌های دوره‌ای و بارگذاری داده‌های خود در یک سرور ابری قابل اعتماد و ایمن، در برابر هر گونه ضرر آسیب‌پذیر نخواهید بود.

 

۷  از ابزارهای امنیتی استفاده نمایید

ابزارهای امنیتی مختلف مبتنی بر سیستم عامل مختلف به صورت آنلاین در دسترس هستند که می‌توانید روی دستگاه خود نصب کنید. این ابزارها به شما کمک می‌کنند تا تمام فعالیت‌های موجود در شبکه خود را پیگیری کنید ، کلیه داده‌هایی را که ارسال و دریافت می‌کنید رمزگذاری کنید ، اسکن پرونده‌ها برای بدافزارها قبل از بارگیری آنها ، جستجوی نقاط احتمالی حملات و موارد دیگر.

۸    پاک کردن حافظه پنهان و تاریخچه مرور

مرورگرها دائماً اطلاعاتی را ذخیره می‌کنند که باعث می‌شود کارها سریعتر انجام شود، اگر شما مجدداً همان عملکرد را دوباره انجام دهید مانند مرور مجدد یک وب سایت یا حفظ وضعیت حساب خود برای روزها یا هفته ها. گذرواژه‌ها و شناسه‌های کاربری شما در کوکی‌ها ذخیره شده، صفحات وب به صورت حافظه پنهان ذخیره می‌شوند و مرورگرها به راحتی از این اطلاعات برای اهداف تحلیل خود استفاده می‌کنند. بنابراین، توصیه می شود به طور مرتب حافظه پنهان، کوکی ها و تاریخچه مرور را پاک کرده و همه این اطلاعات را به خوبی پاک کنید.

 

۹    از یک مدیر برنامه استفاده نمایید

برخی از وب سایت‌ها هنگام ثبت نام شما را در خبرنامه یا ایمیل تبلیغاتی مشترک می‌کنند. برای جلوگیری از انتشار ایمیل اصلی خود در چنین وب سایتهایی، می توانید یک شناسه نامه الکترونیکی جداگانه ایجاد کنید که برای وب سایت‌های ناایمن استفاده می‌کنید و این ایمیل را با دیگر شماره‌های بازیابی یا شناسه‌های ایمیل مرتبط نکنید .

 

۱۰    احراز هویت چند عاملی را استخدام نمایید

تأیید هویت چند مرحله ای به این معنی است که شما باید مراحل مختلف تأیید اعتبار را طی کنید تا بتوانید به حسابهای خود دسترسی پیدا کنید. این روند تأیید هویت را به طرز چشمگیری تقویت می‌کند و شما می توانید اطمینان داشته باشید که یک حمله بی‌رحمانه نیرویی نمی‌تواند به حریم خصوصی شما صدمه بزند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا