موبایل

حذف دکمه‌ فیزیکی آیفون 15 پرو توسط تأمین‌کننده های اپل تایید شده است

دکمه‌های ولوم حالت جامد مورد انتظار اپل در آیفون 15 پرو موضوعی است که در دنیای فناوری بسیار مورد گمانه‌زنی قرار گرفته است. با این حال، به نظر می رسد که شایعات لغو این پروژه توسط تامین کننده اپل، Cirrus Logic تایید شده است.

این شرکت در نامه اخیر سهامداران اشاره کرد که انتظار نمی رود محصول جدیدی که قرار بود پاییز امسال معرفی شود، طبق برنامه ریزی ها به بازار بیاید. اگرچه Cirrus Logic به صراحت به اپل یا دکمه های حالت جامد اشاره نکرد، اما در نامه قبلی سهامداران به شدت اشاره کرد که تامین کننده این فناوری بوده است.

آیفون 15 پرو به جای دکمه های حالت جامد، دکمه اکشن قابل تنظیم را دارد رندر آیفون 15 پرو دکمه‌های حالت جامد قرار بود بازخورد لمسی ارائه دهند و جایگزین دکمه‌های سنتی صدای قابل کلیک شوند. Ming-chi Kuo، یک منبع مشهور درز و شایعات مرتبط با اپل، گزارش داد که مشکلات فنی حل نشده مانع از تولید انبوه دکمه‌های حالت جامد شده و منجر به لغو پروژه شده است.

در حالی که آیفون 15 پرو دکمه‌های صدا را در حالت جامد نخواهد داشت، دکمه Action را شروع می‌کند که جایگزین کلید حلقه/بی‌صدا می‌شود. این دکمه کاملاً قابل تنظیم خواهد بود، مشابه آنچه در Apple Watch Ultra وجود دارد. شاید اپل ایده دکمه های صدا را در حالت جامد به طور کلی رها نکرده باشد، زیرا تحلیلگر جف پو معتقد است که این شرکت معرفی این فناوری را به آیفون 16 پرو که انتظار می رود سال آینده عرضه شود، ادامه خواهد داد.

اعلام Cirrus Logic مهم است زیرا اپل بزرگترین مشتری آن است و 78 درصد از درآمد آن در سال مالی 2022 را به خود اختصاص داده است. لغو پروژه دکمه های حالت جامد ممکن است بر درآمد Cirrus Logic برای سال مالی آینده تأثیر بگذارد. به طور کلی، لغو پروژه دکمه های حالت جامد یک شکست برای اپل است، زیرا یکی از مورد انتظارترین ویژگی های آیفون 15 پرو بود. با این حال، معرفی دکمه Action قابل تنظیم هنوز هم ممکن است تجربه کاربری منحصر به فردی را برای مشتریان اپل فراهم کند. دنیای فناوری مشتاقانه نظاره گر این است که ببیند آیا اپل می تواند به موقع برای عرضه آیفون 16 پرو بر چالش های فنی دکمه های حالت جامد غلبه کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا