فناوری اطلاعات

حمایت از دسترسی استارتاپ های سلامت به داده های دولتی

به گزارش البرز فاوا نیوز؛ سازمان فناوری اطلاعات ایران نشستی را با حضور استارتاپ های فعال حوزه سلامت و رفاه اجتماعی برگزار کرد تا دغدغه های دقیق آن ها برای خدمات رسانی بهتر به جامعه توانیاب و افرادی که نیاز به دریافت خدمات آن ها را دارند، دریافت کند. در این نشست، نمایندگانی از سازمان تامین اجتماعی، سازمان بهزیستی، بنیاد شهید، بیمه سلامت و البته وزارت بهداشت نیز حضور داشتند تا مشکلات این بخش را به شکل جمعی حل کنند.

معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات در این نشست اعلام کرد که بیشترین حوزه‌ای که نیاز به داده‌های باز دارد تا شرایط برای ارتقاء کیفیت زندگی افراد یک جامعه افزایش پیدا کند، حوزه سلامت و سازمان‌های مردم‌ نهاد فعال در این بخش‌ها است.

امیر ناظمی در این نشست با اعلام اینکه نوآوری‌های اجتماعی در کشور نادیده گرفته شده است گفت: «مشکلی که با آن روبه‌رو هستیم این است که وقتی صحبت از نوآوری می‌کنیم ذهن‌ها ناخودآگاه به سمت تجارت در یک کسب‌وکار و یا نوآری‌های فنی کشیده می‌شود و نوآوری‌های اجتماعی را فراموش می‌کنیم.» به باور او همین نادیده گرفتن نوآوری اجتماعی هم باعث می‌شود تا افراد در یک جامعه از رفاه اجتماعی مناسب برخوردار نباشند.

ناظمی تاکید کرد که برگزاری چنین جلسه‌ای که در آینده نیز ادامه خواهد داشت، برای تمرکز روی نوآوری‌های اجتماعی است و اینکه اگر دولت داده‌های خود را در اختیار کسب و کارهای نوپا قرار دهد ارائه خدمات به بخش‌های مختلف جامعه و مخصوصا افراد با نیاز‌های خاص دسترس‌پذیرتر خواهد بود.

خواسته‌های استارت آپ های حوزه سلامت از نهادهای دولتی

یکی از بخش‌های این نشست مربوط به معرفی برخی شرکت‌های استارت آپی حوزه سلامت بود که با ارائه خدمات در حوزه‌های بهداشت و سلامت به گروه‌های مختلف جامعه و مخصوصا گروه‌هایی با نیاز‌های خاص از جمله معلولان و سالمندان در تلاش اند تا دسترسی به خدمات مختلف را برای تمامی شهروندان با کمک نوآوری ساده‌تر کنند.

همچنین این شرکت‌ها با توضیح تجربیات و مشکلاتشان در راه توسعه کسب و کارشان خواسته‌های خود از بخش دولتی حاضر در جلسه یعنی وزارت بهداشت و سازمان تامین اجتماعی را نیز مطرح کردند.

ترس دسترسی آزاد به اطلاعات در سازمان‌های دولتی

در ادامه این جلسه نمایندگانی از وزارت بهداشت، سازمان تامین اجتماعی و سازمان بهزیستی هم به بیان موانع و مشکلاتشان بر سر آزادسازی اطلاعاتی که در اختیار دارند اشاره کردند.

مدیر کل فناوری اطلاعات سازمان تامین اجتماعی در این نشست با بیان اینکه آنها نیز با بسیار تمایل به ارائه سرویس‌های نوین و الکترونیکی دارند اعلام کرد که بزرگترین مانع بر سر آزادسازی این داده‌ها به مسائل امنیتی مربوط به اطلاعات کاربران باز می‌گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا