فناوری اطلاعات

سه اپلیکیشن برای شناسایی افرادی که قصد بازگشایی گوشی شما را داشته‌اند

حتی اگر روی گوشی لاک اسکرین داشته باشید، باز هم کسی پیدا می‌شود که بخواهد به آن وارد شود. اگر این موضوع باعث نگرانی‌تان شده، شاید بد نباشد که روی گوشی از یک ابزار خوب برای شناسایی افراد مزاحم ( به اصطلاح برنامه فضولگیر) خوب استفاده کنید.

در این مقاله سه برنامه اندروید را به شما معرفی می‌کنیم که با استفاده از دوربین سلفی، از آن‌هایی که قصد بازگشایی گوشی شما را دارند عکس می‌گیرند تا بدین شکل بتوانید مُچ‌شان را حین عمل خلاف گرفته باشید. برای آشنایی با این سه برنامه تا پایان با ما همراه باشید.

چند نکته بسیار مهم

fuzolgir1

پیش از نصب یک برنامه فضولگیر باید چند نکته را مد نظر داشته باشید. نکته اول این که هیچ کدام از آن‌ها تلاش‌های صورت گرفته برای بازگشایی گوشی با اثر انگشت را در خود ثبت نمی‌کنند چرا که اندروید این اجازه را به آن‌ها نمی‌دهد. البته احتمال اینکه کسی اثر انگشت شما را بدزدد هم تقریبا به صفر می‌رسد.

اپلیکیشن‌هایی که معرفی می‌کنیم صرفا تلاش‌های ورود افراد متفرقه از طریق پین کد، رمز عبور یا پترن را در خود ثبت می‌کنند. نکته بعد این که اندروید فقط تلاش‌های ناموفق برای ورود به گوشی را شمارش می‌کند و اپلیکیشن‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم اشتباهات کوچک (مثل اشتباه تایپی) در بازگشایی گوشی را نادیده می‌گیرند.

نکته مهم بعدی این که کلیه اپلیکیشن‌های مورد بحث برای کار به دسترسی ادمین احتیاج دارند. این دسترسی به آن‌ها اجازه می‌دهد که بازگشایی لاک اسکرین را تحت نظر بگیرند. توجه داشته باشید که برای پاکسازی این اپلیکیشن‌ها (در صورت عدم تمایل به ادامه استفاده) باید دسترسی ادمین را از روی آن‌ها بردارید.

1. Lockwatch

Lockwatch-1

لاک واچ در این فهرست جزو محبوب‌ترین‌هاست. این اپلیکیشن روش ساده‌ای برای مچ گیری دارد: هر بار که کسی بخواهد از لاک اسکرین گوشی شما عبور کند، ایمیلی برای آگاهی دریافت خواهید کرد.

برای شروع کار با لاک واچ کافیست اپلیکیشن را باز کرده و اسلایدر Send alert email را فعال کنید. سپس بعد از دادن دسترسی ادمین، آدرس ایمیل خود را به اپلیکیشن بشناسانید.

در مرحله بعدی باید حداقل تعداد تلاش‌های لازم برای ارسال ایمیل را تعیین کنید که می‌تواند یک، دو یا سه بار باشد. توصیه ما این است که عدد 2 را انتخاب کنید. البته این را هم باید بدانید که در صورت دریافت پیام خطای ورود هنگام بازگشایی قفل، اگر رمز را زیر 10 ثانیه اصلاح کنید لاک واچ هیچ ایمیل هشداری برایتان نمی‌فرستد.

اما در صورت دریافت ایمیل چه چیزهایی در آن می‌بینید؟ اطلاعات دریافتی می‌توانند شامل عکس گرفته شده توسط اپ (که چهره فرد خاطی است)، موقعیت جغرافیایی گوشی شما و نقشه آن موقعیت است. شاید شانس با شما یار باشد و از طریق این اطلاعات بتوانید فرد مزاحم یا حتی سارق را شناسایی کنید!

لاک واچ قابلیت‌های پیشرفته‌ دیگری هم دارد که آن‌ها را با پرداخت هزینه آزاد می‌کند، از جمله این که در صورت تعویض سیم کارت یا خاموش کردن گوشی توانایی اطلاع‌رسانی به شما را خواهد داشت. همچنین با خرید نسخه حرفه‌ای که 4 دلار هزینه دارد، می‌توانید در ایمیل در عوض یک عکس سه عکس دریافت کرده و یک صدای کوتاه ضبط شده از لحظه تلاش برای گشودن رمز گوشی را هم بشنوید

 

2. Third Eye

ثرد آی یا چشم سوم عملکردی مشابه لاک واچ دارد، با این تفاوت که تصاویر را در ایمیل نمی‌فرستد، بلکه در خود گوشی به نمایش می‌گذارد. بنابراین بیشتر برای مواقعی کاربرد دارد که بخواهید مچ یکی از همکاران یا همکلاسی‌هایتان را در تلاش برای بازگشایی رمز گوشی بگیرید.

برای کار با این اپلیکیشن هم نیازمند صدور دسترسی ادمین خواهید بود. پس از نصب و ورود به اپ، اطمینان حاصل کنید که گزینه Intruder detection فعال باشد. با فعالسازی این گزینه هر تلاش برای شکستن رمز یا پترن گوشی شما در اپلیکیشن ثبت خواهد شد.

حتی در تنظیمات می‌توانید تعداد تلاش‌های ناموفق لازم برای گرفتن سلفی را هم تعیین کنید که می‌تواند بین یک تا پنج مرتبه باشد. اپلیکیشن Third Eye نسبت به لاک واچ یک مزیت خوب هم دارد و آن اینکه در صورت موفقیت آمیز بودن گذر از لاک اسکرین هم می‌تواند سلفی بگیرد.

اطلاعات دیگری هم هست که می‌توانید از Third Eye بدست بیاورید. از جمله آن‌ها می‌توان به زمان آخرین بازگشایی گوشی، و تاریخچه تمام بازگشایی‌های انجام گرفته اشاره کرد. همچنین می‌توانید تصویر سلفی کلیه افرادی که اقدام به بازگشایی گوشی شما کرده‌اند را هم مشاهده کنید.

برای تنظیمات اپ باید روی منوی سه نقطه‌ای اشاره کرده و وارد بخش Settings شوید. اینجا به غیر از تنظیمات سیستمی، امکان تنظیم نوتیفیکیشن‌های اپ را هم خواهید داشت. مثلا Third Eye هر بار که گوشی‌تان بازگشایی شود یک نوتیفیکیشن برایتان می‌فرستد که بسیار آزاردهنده است و می‌توانید از تنظیمات این بخش غیر فعالش کنید.

Third Eye اگر چه امکانات خوب و رایگانی دارد ولی مملو از تبلیغاتی است که تمام صفحه را در بر می‌گیرند. بنابراین پیش از نصب حتما به این موضوع توجه داشته باشید.

 

3. CrookCatcher

croock

CrookCatcher جزو جذاب‌ترین اپلیکیشن‌های این فهرست به شمار می‌آید؛ ابزاری با تم مشکی و نوشته‌های زیبای سبز که برای مچ‌ گیری امکانات ویژه‌ای در اختیارتان می‌گذارد. مثل دو اپلیکیشن قبلی، برای نصب و اجرای این اپ هم باید دسترسی ادمین را حتما صادر کنید.

به محض ورود به اپ، یک منوی ساده سه قسمتی مشاهده خواهید کرد. تب Home به شما اجازه غیر فعال کردن سرویس را می‌دهد و سمت راست آن، در تب Photos، می‌توانید کلیه تصاویر گرفته شده از افراد مهاجم را مشاهده کنید. هر کدام از این تصاویر شامل یک نقشه هم می‌شوند تا موقعیت دقیق گرفته شدن تصاویر را هم بدانید.

اما تب Setting هم همانطور که از عنوانش پیداست، کلیه گزینه‌های لازم برای تسلط روی اپ را در اختیارتان می‌گذارد. مثلا این که برای تعداد تلاش‌های بازگشایی قفل گوشی (جهت گرفته شدن سلفی) محدودیت بگذارید که می‌تواند بین 1 تا 5 مرتبه باشد.

CrookCatcher درست مثل اپلیکیشن قبلی حتی در صورت موفقیت‌آمیز بودن ورود (چند ثانیه پس از اشتباه وارد کردن رمز) هم سلفی می‌گیرد ضمن این که گزینه دریافت ایمیل و نوتیفیکیشن را هم داراست.

بعضی امکانات CrookCatcher با پرداخت هزینه آزاد می‌شوند که این هزینه 3 دلار است. پس از پرداخت، می‌توانید متوجه تعویض سیم‌کارت هم بشوید و خودتان را از شر تبلیغات اپلیکیشن خلاص کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا