فناوری اطلاعات

راهنمای خرید ساعت هوشمند اقتصادی

اگر به دنبال خرید ساعت هوشمند اقتصادی هستید و قصد خرید گجت گران قیمتی از برند اپل را ندارید، می‌توانید با مطالعه‌ی این مقاله با سه ساعت هوشمند با ارزش خرید بالا آشنا شوید.

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل از سرگرمی، در بازار ساعت‌های گران قیمتی مثل Apple Watch Series 7 و Galaxy Watch 4 وجود دارند که از فناوری‌ها و قابلیت‌های بسیاری پشتیبانی می‌کنند. اما به دلیل قیمت زیاد این دسته از گجت‌ها کاربران بسیاری به سراغ خرید نسخه‌های اقتصادی می‌روند که این ساعت‌های هوشمند بیشتر روی سلامت فرد تمرکز دارد.

این دسته از ساعت‌های هوشمند در لیست فروشگاه آنلاین آمازون دیده می‌شود و در ادامه سه مورد از بهترین گزینه‌ها برای خرید ساعت هوشمند را مورد بررسی قرار خواهیم داد که می‌توانید در وب سایت‌ها یا بازار ایران نیز آن‌ها را خریداری کنید.

معرفی بهترین ساعت هوشمند اقتصادی

در ادامه سه ساعت با قیمت مناسب را مورد بررسی قرار خواهیم داد که هر سه دارای یک نقطه قوت هستند، این نقطه قوت سازگار بودن این ساعت‌ها با سیستم عامل اندروید و iOS است. ساعت‌های هوشمند اقتصادی همگی از ردیاب Step (قدم شمار)، فناوری کنترل کننده خواب، تکنولوژی میزان مصرف کالری، GPS، فناوری نمایش ضربان قلب، طراحی ضد آب و… پشتیبانی می‌کنند. ناگفته نماند صفحه نمایش این دسته از گجت‌ها همگی لمسی هستند و این موضوع کار کردن با این گجت را ساده‌تر می‌کند.

به لطف وجود فناوری‌های مختلف کاربرد ساعت‌های هوشمند نسبت به گذشته بسیار افزایش پیدا کرده و افراد علاقه‌مند هستند تا با پرداخت مبلغی کم‌تر از ۱۰۰ دلار این ویژگی‌ها را تجربه کنند. اکثر خریداران این دسته از ساعت‌ها ورزشکار هستند و برای اطلاعات از وضعیت سلامت بدن خود و همچنین اندازه گیری میزان کالری سوزانده شده به دنبال خرید این دسته از گجت‌ها می‌روند.

ساعت هوشمند LetsFit ID205L

این گجت قطعا بهترین ساعت هوشمند موجود در بازار نیست، اما دارای ارزش خرید بسیار بالایی نسبت به دیگر گجت‌ها است. این دستگاه با قیمت ۳۶ تا ۴۰ دلار به فروش می‌رسد و یکی از محبوب‌ترین و پر فروش‌ترین ساعت‌های موجود در بازار است.

این گجت به یک صفحه نمایش داخلی ضربان قلب مجهز شده و طراحی آن نسبت به دیگر دستگاه‌ها باریک‌تر و سبک‌تر است. زمانی می‌توان متوجه ارزش خرید این دستگاه شد که آن را با ساعت هوشمند نسل قبلی اپل که Apple Watch Series 6 نام دارد و با قیمت ۳۹۹ دلار در دسترس کاربران قرار گرفت، مقایسه کرد.

ساعت هوشمند اقتصادی LetsFit ID205L تقریبا ۱۰ برابر ارزان‌تر از ساعت اپل است و این موضوع باعث افزایش محبوبیت و فروش این گجت در میان کاربران شده است. این گجت هوشمند از نظر طراحی نیز بسیار به ساعت‌های شرکت اپل شباهت دارد؛ زیرا LetsFit ID205L دارای طراحی تقریبا مستطیل شکل است که گوشه‌های این مستطیل همانند ساعت‌های اپل گرد هستند.

علاوه بر این موضوع شیشه به کار رفته برای محافظت از صفحه نمایش براق است و نمایشگر واضح‌تر دیده می‌شود. همچنین یک دکمه Crown در کنار این دستگاه وجود دارد که می‌توان وجود این دکمه را در کنار این گجت تقلید از Apple Watch دانست. قابی که اطراف صفحه نمایش این گجت قرار گرفته تقریبا نازک است و این موضوع باعث افزایش جذابیت طراحی این دستگاه کوچک شده است.

صفحه نمایش به کار رفته در این گجت معادل ۱.۳ اینچ بوده که پنل آن از نوع LCD است. در قسمت بالا و پایین صفحه نمایش حاشیه‌هایی وجود دارند که جزو نمایشگر محسوب نمی‌شوند، به همین دلیل باید هنگام خرید به این موضوع توجه کرد که تمام پنل جلویی این دستگاه متعلق به صفحه نمایش نیست. با این وجود نمایشگر این گجت بسیار روشن و واضح است که عملکرد لمسی آن می‌تواند توجه کاربران را به خود جلب کند؛ زیرا تاخیری در پاسخگویی نمایشگر به لمس کاربران وجود ندارد.

علاوه بر این موضوع سنسورهایی در این گجت به کار رفته‌اند که به حرکت مچ دست کاربران حساس هستند و افراد می‌توانند با انجام حرکت‌های مختلف دست و ضربه زدن به صفحه نمایش این گجت خوش قیمت را کنترل کنند. رابط کاربری به کار رفته در این دستگاه بسیار ساده طراحی شده و افراد قادرند تا با چند بار استفاده از این گجت با کل فضای دستگاه مچی آشنا شوند.

برای دسترسی به بخش‌های ورزشی باید کاربران انگشت خود را روی نمایشگر به سمت چپ بکشند و اگر بخواهند خود گجت یا موسیقی را کنترل کنند باید انگشت کاربران روی صفحه نمایش به سمت بالا حرکت کند. دکمه Crown قرار گرفته در کنار این دستگاه می‌تواند کاربران را به صفحه اصلی ببرد و صفحه نمایش را خاموش یا روشن کند. این دکمه نیز همانند دکمه اپل واچ‌ها می‌چرخد، اما در این گجت کاربرد خاصی برای آن در نظر گرفته نشده است.

بدنه این ساعت هوشمند از جنس پلاستیک ساخته شده و این موضوع باعث شد تا وزن این گجت بسیار سبک‌تر از دیگر گجت‌های پوشیدنی موجود در بازار باشد. سبک بودن ساعت هوشمند باعث می‌شود تا مچ دست کاربران احساس خستگی نکند و به مدت زمان یک روز کامل از این گجت استفاده کنند. باتری این دستگاه ۲۴ ساعت شارژ نگه می‌دارد و پس از گذشت این زمان کاربران باید باتری این دستگاه را شارژ کنند.

ناگفته نماند که افراد قادر هستند تا با فعال و غیر فعال کردن قابلیت‌ها و فناوری‌های مختلف این گجت، عمر باتری را کاهش یا افزایش دهند. کاربرانی که تنها از این گجت برای مشاهده زمان و ضربان قلب استفاده می‌کنند، قادر هستند تا بیش از ۲۴ ساعت از این دستگاه استفاده کنند. به همین دلیل است که گفته می‌شود ارزش خرید این دستگاه بسیار بالا است و در لیست بهترین ساعت هوشمند اقتصادی سال ۲۰۲۲ در جایگاه اول قرار گرفت.

ساعت هوشمند NDur Smartwatch

گجت بعدی در این لیست NDur Smartwatch نامیده می‌شود و دارای قیمت ۶۵ دلاری است. دومین ساعت هوشمند اقتصادی در این لیست دارای بدنه‌ای از جنس فلز براق، بند راحت و صفحه نمایش ۱.۴ اینچی است.

یکی از نقاط قوت این گجت وجود روشنایی بالای نمایشگر بوده و کاربران قادرند در زیر نور مستقیم خورشید نیز از این دستگاه استفاده کنند. به دلیل اینکه ورزشکاران بسیاری از این ساعت استفاده می‌کنند باید وضوح و روشنایی صفحه نمایش زیاد باشد؛ زیرا نور مستقیم خورشید نباید بتواند باعث کاهش وضوح صفحه نمایش شود.

این دستگاه می‌تواند هفت نوع حرکت ورزشی مثل پیاده روی، دویدن، پریدن و ورزش‌هایی مثل فوتبال و بسکتبال را شناسایی کند. با شناسایی نوع حرکات و ورزش کاربران میزان کالری مصرفی و دیگر اطلاعات مورد نیاز برای انجام فعالیت‌های مختلف در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

ساعت هوشمند Amazfit Bip S

سومین ساعت هوشمند اقتصادی دارای قیمت ۷۰ دلاری است که Amazfit Bip S نام دارد. در این لیست این ساعت بهترین گجت اقتصادی محسوب نمی‌شود، اما کاربران بسیاری به دلیل کیفیت ساخت بالا به خرید این گجت روی آوردند.

نمایشگر این گجت معادل ۱.۳ اینچ بوده که پنل به کار رفته در آن از نوع TFT است. به لطف این پنل صفحه نمایش همانند ساعت‌های گران قیمت حال حاضر همیشه روشن خواهد ماند و این قابلیت باعث ایجاد تمایز میان این ساعت و دیگر گجت‌های پوشیدنی ارزان قیمت موجود در بازار شده است.

ساعت کمپانی آمازفیت دارای GPS داخلی است و هنگام استفاده از آن نیازی به وجود گوشی هوشمند نیست. این موضوع برای ورزشکاران مناسب است؛ زیرا دیگر نیازی به حمل یک گوشی هوشمند نیست و به راحتی می‌توان فعالیت ورزشی خود را شروع کرد. این ساعت هوشمند قادر است تا ده نوع ورزش را شناسایی کند و به افراد اطلاعات مورد نیاز در رابطه با ورزش مورد نظر را بدهد.

ساعت آمازفیت دارای Face Watch یا همان پوسته‌های بسیاری است که این پوسته‌ها باعث می‌شوند تا ظاهر صفحه نمایش تغییر کند. این تغییر می‌تواند مانع خسته شدن کاربران از استفاده از این ساعت هوشمند شود و به نوعی، دیگر رقبای خود را شکست دهد.

آخرین موردی که باعث جلب توجه کاربران شد باتری این گجت است. شرکت تولید کننده ادعا کرد این ساعت قادر است تا ۴۰ روز بدون نیاز به باتری در صورت استفاده مداوم دوام بیاورد. اما در آزمایش‌هایی که انجام شد بسیاری از افراد اعلام کردند که این ساعت ۱۵ روز توانست دوام بیاورد.

این موضوع کاملا بدیهی است که ۴۰ روز روشن ماندن گجت تنها یک حقه تبلیغاتی است، اما باید به این موضوع توجه کرد که خاموش نشدن دستگاه به مدت ۱۵ روز نیز برای بسیاری از افراد مناسب است. به طور کلی این ساعت ارزش خرید بالاتری نسبت به دیگر گجت‌های موجود در این لیست دارد، اما به دلیل اینکه ما به معرفی ساعت‌های اقتصادی پرداختیم در این لیست ساعت هوشمند آمازفیت در جایگاه سوم قرار گرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا