موبایل

سورپرایز سامسونگ برای گوشی‌های قدیمی

سامسونگ در اقدامی غیرمعمول، یک به‌روزرسانی نرم افزاری برای مدل‌های گوشی قدیمی گلکسی S۸ و گلکسی S۷ برای رفع یک ایراد GPS‌ منتشر کرد.

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل ازایسنا، اکثر تلفن‌های هوشمند پنج سال پس از ورود به بازار،  دیگر وصله‌های امنیتی دریافت نمی‌کنند اما گاهی استثناهای بزرگی دیده می‌شود و شرکتهای سازنده، به‌روزرسانی ویژه‌ای برای یک گوشی عرضه می‌کنند که قرار بود دیگر پشتیبانی نشود. به‌روزرسانی اخیر سامسونگ می‌تواند از این منظر دیده شود.

سامسونگ در سال‌های اخیر شهرتی سزاوار این شرکت برای به‌روزرسانی‌های مطمئن و مرتب و پشتیبانی نرم افزاری طولانی‌تر از سایر سازندگان گوشی کسب کرده است. این شرکت به جای سه سال به‌روزرسانی اندروید و چهار سال وصله‌های امنیتی، حداکثر چهار سال به‌روزرسانی اندروید و پنج سال وصله‌های امنیتی عرضه می‌کند.

اگرچه مدل‌های گلکسی S۷ و S۷ Edge قرار نبود دیگر به‌روزرسانی نرم افزاری دریافت کنند اما سامسونگ یک به‌روزرسانی میان افزاری به حجم ۳۱ مگابایت برای این گوشی‌ها منتشر کرده است که دومین به‌روزرسانی برنامه ریزی نشده از زمان پایان پشتیبانی سامسونگ در بهار سال ۲۰۲۰ و برای مدل دومی در نوامبر سال ۲۰۲۰ بوده است. این وصله، در سطح امنیتی تغییری نمی‌دهند اما ثبات GPS را بهبود می‌بخشد.

به‌روزرسانی مشابه مرتبط با GPS برای دارندگان گلکسی S۸ با حجم ۴۲۰ مگابایت منتشر شده است که شامل وصله امنیتی نیست و سطح امنیتی گوشی همچنان در سطح اول آوریل سال ۲۰۲۱ مانده است.

بر اساس گزارش وب سایت اندروید پلیس، اطلاعات سرورهای میان افزار سامسونگ نشان می‌دهد، وصله‌های مشابه برای مدل قدیمی گلکسی S۹ و احتمالا گوشی‌های قدیمی‌تر S۶ و گلکسی J۷ ۲۰۱۵ از راه می‌رسد. اکثر افراد این گوشی‌های قدیمی را به فراموشی سپرده‌اند و مشاهده این که سامسونگ به جای ترمیم حفره‌های امنیتی، چنین به‌روزرسانی برای این گوشی‌ها عرضه کرده است، عجیب به نظر می‌رسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا