گیم

ثبت اختراع جدید سونی خبر از ساخت دسته‌ای با قابلیت راهنمایی می‌دهد

سونی به تازگی یک ثبت اختراع جدید را حول محور یک طراحی به‌روز شده از دسته‌ی دوال‌سنس (DualSense) به ثبت رسانده است که به کمک هوش مصنوعی بازیکنان در حین تجربه‌ی بازی راهنمایی خواهد کرد.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از دیجی کالا؛ این بدان معناست که دسته روشن شده یا حتی دکمه‌ها و آنالوگ‌های خاصی را حرکت می‌دهد تا نکاتی را در مورد کارهایی که بازیکن باید انجام دهند، به او گوشزد کند. این در صورتی اتفاق خواهد افتاد که در بازی به مشکل برخورده باشید. این ثبت اختراع که در ۳۰ نوامبر (۹ آذر) ثبت شده، جزئیات یک مدل یادگیری ماشینی را ارائه می‌دهد که عملکرد بازیکن را نظارت می‌کند و در صورت گیر کردن در بازی به عنوان مثال روی یک پازل خاص، به او راهنمایی ارائه می‌دهد.

اسناد منتشر شده همچنین نشان می‌دهند که پد لمسی دوال‌سنس که ممکن است با یک صفحه‌نمایش لمسی جایگزین شود، نیز می‌تواند برای کمک به بازیکنان برای بازگشت به مسیر مورد استفاده قرار گیرد. با این حال صرفا به این دلیل که سونی به این موضوع فکر کرده است به این معنی نیست که ما این ایده را به طور کامل در مرحله‌ی پیاده‌سازی و اجرا خواهیم دید، اما این یک بینش جالب است از آنچه این شرکت در مورد بهبود دوال‌سنس در نظر گرفته است که آن را در برابر رقبایی نظیر نینتندو و مایکروسافت متمایز می‌کند.

یکی دیگر از درخواست‌های ثبت اختراع سونی که اخیرا منتشر شده است، نشان می‌دهد که این شرکت در حال تحقیق بیشتر در مورد راهی است که به بازیکنان اجازه دهد تا یک بازی را از نقاط خاصی در حین استریم پخش کنند و دوباره داستان آن را به نوعی تجربه کنند. این ثبت اختراع با عنوان Content Streaming With Gameplay Launch، در ۱۱ جولای ۲۰۲۳ ثبت شده و در ۲ نوامبر (۱۱ آبان) به صورت عمومی منتشر شد.

ثبت اختراع جدید سونی خبر از ساخت دسته‌ای با قابلیت راهنمایی می‌دهد

این‌ها در واقع لحظاتی هستند که بازیکن می‌تواند از آن‌ها بازی را شروع کند که توسط پلتفرم یا ناشر ارائه می‌شوند. از نمونه‌های آن می‌توان به ماموریت مربوط به یک باس یا زمانی که یک بازیکن به سطح بالا می‌رود، اشاره کرد. در این میان جالب است بدانید که کمپانی Take-Two همچنین اخیرا فناوری جدیدی را به ثبت رسانده تا اطمینان حاصل کند که Grand Theft Auto 6 دارای انیمیشن‌هایی بسیار پویا و واقعی باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا