فناوری اطلاعات

شواهد جدیدی از نقض قوانین آنتی تراست اروپا توسط اپل

رگولاتورهای اتحادیه اروپا تصمیم دارند شواهد جدیدی به تحقیقات آنتی تراست  درباره اپ استور اپل بیفزایند.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از مهر، به گفته منابع آگاه رگولاتورها امیدوارند با این شیوه روند پرونده تحقیق درباره اپل را تسریع کنند.

کمیسیون اتحادیه اروپا سال گذشته به اپل اعلام کرد قوانین فروشگاه اپ آن رقابت در بازار پخش موسیقی را مختل می کند. براساس قوانین اپ استور توسعه دهندگان اپ باید از سیستم پرداخت در اپلیکیشن همین شرکت استفاده کنند و نمی توانند گزینه های جایگزینی به کاربران پیشنهاد کنند.

تحقیق کمیسیون اتحادیه اروپا از اپل زمانی آغاز شد که اسپاتیفای غول فناوری آمریکایی را متهم کرد به طور ناعادلانه رقبای خود را به نفع سرویس پخش موسیقی Apple Music در آیفون محدود می کند. رگولاتور رقابت اتحادیه اروپا اتهاماتی علیه اپل را در بیانیه اعتراضات یا برگه اتهام عنوان کرد.

پس از آن یک منبع آگاه در اوایل سال جاری فاش کرد که سازمان ناظر متعاقباً تصمیم گرفته یک بیانیه اعتراضی تکمیلی در این زمینه ارسال کند.

چنین اسنادی به طور معمول زمینه برای اتهامات جدید یا تغییراتی در اتهامات اولیه را فراهم می کنند. اکنون به گفته گروه دیگری از منابع آگاه، پیش بینی می شود کمیسیون اتحادیه اروپا نامه ای از حقایق به اپل بفرستد. البته هنوز تصمیم نهایی در این زمینه گرفته نشده است.

به طور معمول نامه حقایق حاوی شواهد جدیدی است که اتهامات اولیه علیه شرکت را تقویت می کند.

اپل در صورت گناهکار شناخته شدن درخصوص نقض قوانین آنتی تراست اتحادیه اروپا با جریمه ای تا ۱۰ درصد درآمد جهانی خود روبرو می شود. این درحالی است که شرکت درماه می با اتهامات آنتی تراست دیگری درباره سیستم پرداخت «اپل پی» خود روبرو شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا