فناوری اطلاعات

شکایت گسترده از فیسبوک به علت انحصارطلبی در بازار

رگولاتورهای فدرال و دادستان‌های ایالتی در ۴۸ ایالت مختلف آمریکا از تعقیب قضائی فیسبوک به علت انحصارطلبی تجاری و سو استفاده از کنترل خود بر بازار خبر داده‌اند.

به گزارش البرز فاوا نیوز به نقل از مهر، در شکایت‌های جداگانه هر یک از این ایالت‌ها از فیسبوک، این شرکت متهم شده که همه رقبای کوچک خود در بازار دیجیتال را به حاشیه رانده و آنها را از رقابت آزادانه تجاری محروم کرده است.

این شکایت به کمیسیون فدرال تجارت آمریکا و لتیتیا جیمز دادستان کل نیویورک ارائه شده است. بر اساس این شکایت یکی از راه‌های مقابله با انحصارطلبی تجاری فیسبوک وادار کردن آن به فروش اینستاگرام و برنامه پیام رسان واتس‌اپ است.

به گفته لتیتیا جیمز جلوگیری از تداوم مالکیت فیسبوک بر اینستاگرام و واتس‌اپ اهمیت زیادی دارد و باعث خواهد شد تا اعتماد به بازار بازگردد. کمیسیون فدرال تجارت آمریکا نیز اعلام کرده که فیس‌بوک یک استراتژی نظام مند را برای حذف رقبای خود دنبال می‌کند و بدین منظور رقبای کوچک‌تر ونوظهور را به سرعت خریداری می‌کند.

کمیسیون یادشده در سال ۲۰۱۹ فیسبوک را به علت نقض حریم شخصی کاربران و انحصارطلبی تجاری ۵ میلیارد دلار جریمه کرده بود. فیس‌بوک هم در واکنش این اقدام را به معنای مجازات کسب و کارهای موفق دانسته بود. فیس‌بوک دارای ۲.۷ میلیارد نفر کاربر در سراسر جهان بوده و ارزش آن به ۸۰۰ میلیارد دلار می‌رسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا