فناوری اطلاعات

قابلیت ارایه اینترنت با سرعت 1000 مگابیت بر ثانیه توسط فیبرنوری وجود دارد

وزیر ارتباطات با اشاره به عبور میزان پوشش فیبرنوری از 6 میلیون خانوار در کشور، گفت که این قابلیت با اینترنت فیبرنوری وجود دارد تا سرعت 1000 مگابیت برثانیه به کاربران ارایه شود.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه برگزاری جلسه هیات دولت با اشاره به سفر روز گذشته خود به استان یزد، گفت: روز گذشته با افتتاح پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در شهرهای میبد، بافق و حمیدیا، میزان پوشش فیبر نوری از شش میلیون خانوار در کشور گذشت و تا پایان سال نیز به این میزان یک میلیون پوشش دیگر افزوده می شود.

وی با اشاره به انجام عملیات اجرایی این پروژه در بیش از 200 شهر کشور، افزود: با ایجاد دسترسی فیبرنوری برای منازل و کسب و کارها، سرعت دسترسی ها بشدت افزایش پیدا می کند و این قابلیت وجود دارد تا کاربران به سرعت تا 1000 مگابیت بر ثانیه دست پیدا کنند.

زارع پور با بیان اینکه کاربران در مناطق تحت پوشش قرار گرفته می توانند درخواست خود را برای دریافت خدمات ارایه کنند، تصریح کرد: اپراتور نیز موظف است حداکثر ظرف مدت یک ماه دسترسی به اینترنت فیبرنوری را برای متقاضیان فراهم کند.

وزیر ارتباطات همچنین در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران پیرامون بازی امروز ایران و قطر، با اظهار امیدواری نسبت به برد ایران، بازی را دو بر یک به سود تیم ملی کشورمان پیش بینی کرد.

وی با بیان اینکه 10 ماهواره آماده در صف پرتاب داریم، افزود: بیش از 30 ماهواره نیز در دست ساخت است و به مرور از اواسط سال آینده آماده می شوند.

زارع پور تصریح کرد: ماهواره برهای ما در کلاس لئو برای پرتاب ماهواره هایی تا وزن 200 کیلوگرم در مسیر تثبیت قرار دارند و ان شاء الله با فناوری های جدیدی که به آن دست پیدا کردیم نیز تثبیت می شوند و می توانند ماهواره های ایرانی را در مدار قرار دهند.

وزیر ارتباطات با اشاره به برنامه پنج ساله ای که برای دستیابی به مدار ژئو در دست اجراست، خاطرنشان کرد: امیدواریم با همدلی و هم افزایی که در همه بخش های فضایی هست تا پایان دولت یک پرتاب زیرمداری داشته باشیم و لی طبق برنامه ده ساله صنعت فضایی کشور تا 1407 باید به مدار ژئو دست پیدا کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا