تکنولوژی

تکنولوژی جذاب چرم با قابلیت تغییر رنگ را ببینید

روز گذشته شرکت Infinix که یکی از زیرمجموعه‌های کمپانی Transsion است از اولین فناوری چرم با قابلیت تغییر رنگ مخصوص بدنه گوشی‌های هوشمند رونمایی کرد.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از شهر سخت افزار؛ برند اینفینیکس (Infinix) اخیراً اولین تکنولوژی چرم کم‌رنگ (Light Painted Leather) با قابلیت تغییر رنگ زیر نور آفتاب را معرفی کرد که کاربران با استفاده از آن می‌توانند بدنه‌ی گوشی خود را به صورت دلخواه تزئین و طراحی کنند. برای این کار کافیست طرح مورد نظر را روی گوشی خود کشیده و سپس آن را در معرض نور خورشید قرار دهند.

طبق گزارش منتشر شده، تکنولوژی چرم اینفینیکس با واکنش نشان دادن به اشعه‌های فرابنفش حاضر در نور خورشید قابلیت تغییر رنگ خود را پیدا می‌کند. در این چرم یک لایه‌ی فوتوکرومیک حضور دارد که زیر نور خورشید ساختار مولکولی‌اش تغییر می‌کند و در نتیجه‌ی آن تغییر رنگ چرم حاصل می‌شود. البته این تغییر رنگ موقت است و با گذشت زمان رنگ چرم به صورت آرام آرام به حالت اولیه‌ی خود باز می‌گردد.

تکنولوژی جذاب چرم با قابلیت تغییر رنگ را ببینید

شرکت سازنده همچنین عنوان کرد برخلاف دیگر فناوری‌های الکتروکرومیک، چرم کم‌رنگ اینفینیکس به صورت پسیو تغییر رنگ می‌دهد و در نتیجه برای تغییر رنگ به انرژی گوشی نیاز ندارد؛ پس تغییر رنگ بدنه‌ی گوشی منجر به کاهش باتری آن نمی‌شود. به لطف این فناوری برای شخصی‌سازی گوشی خود فقط کافی‌ است نور را با طرح مد نظر خود مسدود کنید. کمپانی Infinix همچنین نوید حضور این تکنولوژی در محصولات بعدی خود را داد.

تکنولوژی جذاب چرم با قابلیت تغییر رنگ را ببینید

البته این اولین بار نیست که با فناوری‌های اینگونه آشنا می‌شویم و چندی پیش شرکت ریلمی نیز از یک فناوری مشابه برای گوشی realme 9 Pro+ استفاده کرده بود. بدنه‌ی شیشه‌ای این گوشی با توجه به محیط (سربسته یا سرباز) تغییر رنگ می‌داد. اما بر خلاف گوشی ریلمی 9 پرو پلاس که از بدنه‌ی شیشه‌ای استفاده می‌کرد، فناوری جدید اینفینیکس مربوط به جنس چرم است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا