تکنولوژی

قفل سخت‌افزاری ایرانی ساخته شد

قفل سخت افزاری (Hardware Lock) یا دانگل (Dongle) وسیله‌ای الکترونیکی است که برای ایجاد امنیت بیشتر برای نرم افزار و جلوگیری از کپی شدن غیرقانونی آن طراحی و ساخته شده است.

به گزارش البرز فاوا نیوز به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ فروشندگان نرم افزارهای گران قیمت همراه با نرم افزار خود یک قفل سخت افزاری نیز به کاربران ارائه می دهند؛ از آنجایی که کپی کردن سخت افزار بسیار دشوارتر از کپی کردن نرم افزار است، قفل سخت افزاری می‌تواند تا حد زیادی از دسترسی غیرقانونی افراد غیرمجاز به نرم افزار جلوگیری کند.

یک شرکت دانش‌بنیان در کشور کار طراحی و تولید این قفل سخت افزار را به دست گرفته و به گفته مدیرعامل این شرکت توانسته 95 درصد بازار کشور را در اختیار بگیرد.

شرکت دانش‌بنیان «منشور سیمین» علاوه بر تولید قفل سخت افزار محصولات همچون صندوق مکانیزه فروشگاهی، کالر آیدی (Caller ID) تکنو کالر، قفل  Tiny HID و تجهیزات مختلف اتوماسيون صنعتي را تولید و به بازار عرضه می‌کند.

امیر حسین محمودی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «منشور سیمین» درباره قفل سخت افزاری Tiny Plus تولیدی این شرکت گفت: این محصول با بهره‌گیری از آخرین مسائل و الگوریتم‌های امنیتی طراحی و تولید شده است.

وی ادامه داد: این محصول دارای یک  پردازنده 32 بیت صنعتی ARM است و سرعت پردازنده آن 48 مگاهرتز و ولتاژ کاری 3.3 ولت است.

این فعال فناور افزود: این محصول قابلیت تعریف Password به تعداد 16 کاراکتر را داراست و امکان تعریف ID Special به تعداد 16 کاراکتر و اختصاصی برای هر مشتری توسط شرکت (بدون امکان حذف یا تغییر) وجود دارد.

محمودی به دیگر ویژگی‌های این محصول اشاره و بیان کرد: این قفل سخت افزار دارای Active X محافظت شده جهت ارتباط نرم افزار با قفل است و با تمامی نسخه‌های ویندوزهای 64 بیتی و 32 بیتی سازگاری دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا