فناوری اطلاعات

پلتفرم های خارجی برای فعالیت در ایران حداقل باید به قواعد خود پایبند باشند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیات دولت از برقراری روزانه چند میلیون تماس های صوتی و تصویری در پیام رسان های داخلی خبر داد.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران با اشاره به سخنان شب گذشته رییس جمهوری درباره فعالیت پلتفرم های خارجی در ایران، گفت: رییس جمهوری تاکید کردند که ما از فعالیت پلتفرم های خارجی در کشور استقبال می کنیم به شرط اینکه حداقل به قواعد خود پایبند باشند.

وی با اشاره به مکاتبه مرکز ملی فضای مجازی با مالکان پلتفرم های اینستاگرام و واتساپ، افزود: ما هم همین جا اعلام می کنیم که هر پلتفرم خارجی که قواعد جمهوری اسلامی را بپذیرد یا حداقل به قواعد خود پایبند باشد به طوری که ما بتوانیم حقوق مردم را در این پلتفرم ها پیگیری کنیم، استقبال می کنیم.

وزیر ارتباطات مجدد در این گفت و گو تاکید کرد که مصوبه محدودیت این پلتفرم ها در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی با تصمیم سه قوه تصویب شده است.

وی درباره برقراری تماس های صوتی و تصویری در پیام رسان های داخلی نیز افزود: این امکان در پیام رسان های داخلی برقراره و روزانه چند میلیون تماس صوتی و تصویری با کیفیت در این پیام رسان ها برقرار شده و روز به روز نیز به کیفیت آن افزوده می شود.

زارع پور تاکید کرد: تمام ظرفیت وزارت ارتباطات به کمک پیام رسان های داخلی آمده است تا این پیام رسان ها بتوانند خدمات باکیفیتی به مردم ارائه کنند.

وی افزود: هم اکنون از 4 یا 5 پیام رسانی که این خدمات را ارائه می کنند بعد از روبیکا، بیشترین اقبال به ایتا بوده که در نسخه جدیدی که به زودی راه اندازی می کند امکان تماس صوتی و تصویری فرآهم شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا