فناوری اطلاعات

توافق آمریکا و اروپا درباره جریان انتقال داده ها

اتحادیه اروپا و آمریکا به توافقی اولیه درباره جریان انتقال داده ها بین دو منطقه دست یافته اند. این توافق مسیر را برای  ذخیره داده های خصوصی کاربران اروپایی در آمریکا هموار می کند.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از مهر، جوبایدن رییس جمهور آمریکا و اورسولا فون درلین رییس کمیسیون اتحادیه اروپا اعلام کردند در زمان اقامت بایدن در بروکسل ( حین برگزاری تور رییس جمهور آمریکا در اروپا) توافقنامه امضا شده است.

گروه های تجاری از این توافقنامه استقبال کرده اند. این توافق به سود هزاران شرکت از جمله گوگل و فیس بوک است. پس از فسخ شدن قرارداد پیشین انتقال اطلاعات بین آمریکا و اروپا، فعالیت این شرکت ها با عدم قطعیت روبرو شده بود. البته توافقنامه جدید قوانین سختگیرانه تری را برای حفاظت از داده های خصوصی کاربران فراهم می کند.

داده های مذکور ممکن است به کارمندان یا مشتریان و کاربران متعلق باشد و شرکت ها از آنها برای انواع تبلیغات آنلاین، خرید و ارتباطات استفاده می کنند.

بایدن در این باره گفت: ما درباره اقدامات حفاظتی بی سابقه ای برای داده های خصوصی و امنیت شهروندانمان به توافق رسیدیم. توافق جدید چهارچوب حفاظتی حریم خصوصی را قدرتمندتر می کند و به رشد و نوآوری در آمریکا و اروپا منجر می شود. همچنین توافقنامه جدید به شرکت های کوچک و بزرگ کمک می کند در اقتصاد دیجیتال فعالیت کنند.

فون در لین نیز در بیانیه ای اعلام کرد: این توافقنامه انتقال جریان داده هایی معتبر و قابل پیش بینی را بین آمریکا و اروپا فراهم و از حریم خصوصی و آزادی های مدنی حفاظت می کند.

داده های ذکر شده در این توافقنامه شامل هرگونه اطلاعاتی است که افراد به طور داوطلبانه فراهم یا هنگام استفاده از سرویس ها و محصولات آنلاین تولید می کنند. به عبارت دیگر این موارد شامل نام ، شماره شناسایی، داده های موقعیت مکانی، شناسه های آنلاین مانند IP آدرس و ایمیل و اطلاعات دیگری است که شرکت های فناوری برای تبلیغات هدفمند به کار می گیرند.

خبر امضای این توافقنامه چند ساعت پس از آن اعلام شد که مقامات اتحادیه اروپا درباره قوانین دیجیتال جدید به توافقی اولیه دست یافتند، توافقنامه ای که قدرت شرکت های بزرگ مانند گوگل و فیس بوک را محدود می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا