موبایل

برخی از ویژگی های iOS 15 که به آیفون های قدیمی اضافه نمی شود

با انتشار نسخه جدید سیستم عامل iOS، آیفون های قدیمی تر دیگر قادر به پشتیبانی این سیستم عامل جدید نخواهند بود.

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل ازباشگاه خبرنگاران جوان، در رویداد WWDC21، اپل هفته گذشته سیستم عامل iOS 15 را معرفی کرد، همه نسخه‌های بتا جدید راه اندازی و نصب شده و تقریباً هر روز ویژگی‌های جدیدی به دستگاه‌های اپل وارد می‌شود. این شرکت این نسخه جدید iOS را برای کاربران آیفون‌های 6s و مدل‌های جدیدتر عرضه کرد، اما برخی از ویژگی‌ها هستند که فقط برای کاربران آیفون XS و آیفون‌های جدیدتر فعال می‌شوند.

برخی از این ویژگی‌های جدید فقط در محصولاتی از اپل قابل دسترس هستند که از تراشه A12 Bionic و مدل‌های جدیدتر پشتیبانی می‌کنند که این محصولات آیفون XR، آیفون XS، سری آیفون ۱۱، نسل دوم آیفون SE و سری آیفون ۱۲ را شامل می‌شود.

در ادامه ویژگی‌هایی که فقط در دسترس کاربران آیفون‌های XS و مدل‌های جدیدتر قرار می‌گیرد را می‌خوانید:

صدای فراگیر در فیس تایم

با استفاده از این قابلیت صدای بهتری در تماس‌های صوتی ایجاد می‌شود و این صدا به گونه‌ای به طرف‌های حاضر در مکالمه می‌رسد که گویی در نزدیکی یکدیگر قرار دارند.

برخی از ویژگی های iOS 15 که به آیفون های قدیمی اضافه نمی شود

حالت عمودی در FaceTime

با iOS 15 می‌توان پس زمینه تماس را محو کرد و سوژه را واضح‌تر نشان داد، اما فقط آیفون‌های دارای تراشه A۱۲ Bionic و جدیدتر می‌توانند از این ویژگی استفاده کنند.

قابلیت‌های جدید نقشه

فقط آیفون‌های جدیدتر می‌توانند از نقشه جهانی 3D در اپل مپس استفاده کنند که شامل جزئیات قابل توجهی از رشته کوه‌ها، بیابان‌ها، جنگل‌ها، اقیانوس‌ها و موارد دیگر است. همچنین مسیر‌های پیاده روی واقعیت افزوده فقط در آیفون‌های جدید فعال می‌شوند.

برخی از ویژگی های iOS 15 که به آیفون های قدیمی اضافه نمی شود

متن زنده در عکس ها

در iOS 15 می‌توان از متن‌هایی که در تصاویر هستند استفاده کرد و با فعال کردن قابلیت Live Text آن متن‌ها را کپی، جستجو و یا ترجمه کرد. این ویژگی در تصاویر گرفته شده با دوربین، اسکرین شات‌ها و پیش نمایش‌های دوربین فعال است. قابلیت شناسایی اشیا هم برای آیفون‌های جدید در دسترس است.

قابلیت Visual Look Up

برای برجسته کردن اشیا و صحنه‌های شناخته شده، روی هر عکس بکشید تا بتوانید اطلاعات بیشتری درباره آن بدانید. با استفاده از این قابلیت می‌توان درباره هنر‌های پرطرفدار و مکان‌های دیدنی در سراسر جهان، گیاهان و گل‌های موجود در طبیعت، کتاب‌ها و نژاد‌های حیوانات خانگی اطلاعات بیشتری کسب کرد.

برخی از ویژگی های iOS 15 که به آیفون های قدیمی اضافه نمی شود

پس زمینه‌های متحرک جدید در برنامه آب و هوا

اکنون هزاران تغییر در پس زمینه‌های متحرک وجود دارد که با دقت بیشتری موقعیت خورشید، ابر‌ها و میزان بارش را نشان می‌دهد.

پردازش گفتار روی دستگاه

با iOS 15، صدای درخواست‌های شما کاملا روی آیفون پردازش می‌شود، مگر اینکه بخواهید آن را به اشتراک بگذارید. قدرت این کار با موتور عصبی اپل تامین می‌شود که همه آیفون‌ها آن را ندارند.

کلید‌ها در کیف پول

با iPhone XR / XS یا جدیدتر، کلید‌های خانه، کلید‌های هتل، کلید‌های دفتر و کلید‌های ماشین را می‌توان به این برنامه اضافه و از آن‌ها استفاده کرد.

برخی از ویژگی های iOS 15 که به آیفون های قدیمی اضافه نمی شود

ویژگی‌های انحصاری آیفون ۱۲ در iOS 15

تصاویر پانوراما

حالت پانوراما در آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو باعث بهبود اعوجاج هندسی و ضبط بهتر سوژه‌های متحرک و کاهش نویز می‌شود.

اتصال پیشرفته در 5G

با اتصال سریع‌تر 5G، سرعت جستجو در اینترنت و برنامه‌های دیگر بالا می‌رود. این قابلیت باعث با لا رفتن سرعت برای پشتیبان گیری بهتر از iCloud و بازیابی از پشتیبان گیری iCloud، پخش صوتی و تصویری از برنامه‌های شخص ثالث اپل، بارگیری محتوای با کیفیت بالاتر Apple TV +، همگام سازی عکس‌ها با iCloud Photos، به روزرسانی مقالات Apple News + برای خواندن آفلاین نیز می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا