گیم

سونی با ترکیب سرویس‌های خود رقیب ایکس باکس گیم پس را معرفی می‌کند

بلومبرگ به تازگی اظهار داشته که سونی قرار است تا هفته آینده از سرویس اختصاصی خود برای رقابت با اشتراک گیم پس ایکس باکس رونمایی کند.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از شهر سخت افزار؛ یکی از برگ‌های برنده مایکروسافت در رقابت با سونی، بدون شک اشتراک Xbox Game Pass است؛ سرویسی که این امکان را فراهم می‌سازد تا گیمرها با پرداخت مبلغی نسبتاً ناچیز و خرید اشتراک گیم پس، به دنیایی از بازی‌های قدیمی و جدید در دو پلتفرم ایکس باکس و PC دسترسی داشته باشند.

حالا اما سونی که نتوانسته تا کنون با سرویس‌های پلی‌استیشن پلاس و PS Now خود راه به جایی باز کند، در صدد است رقیب جدیدی را برای سرویس ایکس باکس گیم پس معرفی کند.

طبق گزارش بلومبرگ، این سرویس که تا هفته آینده معرفی می‌شود، سرویس‌های PlayStation Now و PlayStation Plus را برای ارائه یک محصول اشتراکی یکپارچه ترکیب می‌کند که «با مجموعه‌ای از بازی‌های پرطرفدار سال‌های اخیر عرضه خواهد شد».

طبق گزارش‌ها، این سرویس با چند لایه تقسیم شده در بازی‌های مدرن نسل فعلی و آنهایی که با نسل‌های قدیمی‌تر کنسول عرضه می‌شوند، ارائه می‌شود. یک شایعه قدیمی از همین منبع، سه سطح اشتراک را برای سرویس آتی که در حال حاضر با اسم رمز اسپارتاکوس در دست توسعه است، نشان می‌دهد.

بنا بر اطلاعات منتشر شده، سطح اول شامل تمام امتیازات موجود پلی‌استیشن پلاس می‌شود، در حالی که دسته دوم کاتالوگی از بازی‌های دوران پلی‌استیشن 4 با امکان اجرای برخی از عناوین پلی‌استیشن 5 را شامل می‌شود.

سطح سوم نیز شامل مجموعه‌ای از عناوین قدیمی پلی استیشن در کنار دموهای گسترده است. در حال حاضر هیچ صحبتی در این خصوص نشده است که سونی بخواهد هزینه زیادی برای خدمات اشتراک خود بگیرد، اما سعی خواهد کرد که برتری رقابتی خود را نسبت به Xbox Game Pass حفظ کند و این موضوع حداقل در روزهای اولیه برای جذب مشترکین بیشتر صادق خواهد بود.

سونی با ترکیب سرویس‌های خود رقیب ایکس باکس گیم پس را معرفی می‌کند

با این حال، طبق شایعات، پیشنهاد سونی در یک وجه کلیدی از سرویس مایکروسافت عقب خواهد ماند. برخلاف Xbox Game Pass، کسانی که برای سرویس اشتراک سونی پول پرداخت می‌کنند، در روز اول انتشار به بازی های جدید دسترسی نخواهند داشت.

در گزارش بلومبرگ به عنوان مثال به بازی «خدای جنگ: راگناروک»، قسمت بعدی یکی از بزرگترین مجموعه‌های تاریخ پلی‌استیشن، اشاره شده است. آن طور که گفته شده، این بازی احتمالاً در روزی که برای پلی استیشن 5 عرضه می‌شود، برای مشترکین سرویس اسپارتاکوس سونی قابل دسترسی نخواهد بود.

با این وجود، سونی ممکن است از جنبه تجاری هنوز هم یک مزیت داشته باشد. این شرکت تعداد کنسول‌های پلی‌استیشن بیشتری نسبت به کنسول ایکس‌باکس مایکروسافت فروخته است، به این معنی که مخاطبان بیشتری از گیمرهای کنسول آماده پرداخت هزینه خدمات اشتراک خود نسبت به آنچه مایکروسافت ارائه می‌دهد دارد.

علاوه بر این، سونی برخلاف مایکروسافت که سال‌ها کنسول‌های ایکس‌باکس را با ضرر به فروش رسانده و آن را با هزینه‌های خدمات دیجیتالی مانند  Xbox Game Passجبران می‌کند، یک جریان درآمد اضافی برای پر کردن حساب خود در کنار فروش سخت‌افزار اضافه خواهد کرد.

علاوه بر آن، برنامه‌های سونی برای ارائه بازی‌های کلاسیک مربوط به نسل اول پلی‌استیشن، حتی گیمرهای قدیمی را وسوسه می‌کند تا مشترک این سرویس شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا