ویدئو

تریلر رونمایی Battlefield 2042

شرکت بازی‌سازی الکترونیک آرتز از جدیدترین شماره‌ی سری بازی‌های بتلفیلد به نام «بتلفیلد ۲۰۴۲» (Battlefield 2042) رونمایی کرده است. تریلر رونمایی این بازی بزرگترین نقشه‌ها و جنگ‌هایی که تا به حال در یک بازی دیده‌ایم را مقابل‌مان گذاشته است. بتلفیلد ۲۰۴۲ قرار است نقشه‌هایی بسیار بزرگ که ۱۲۸ بازی‌کننده را در خود جای می‌دهد داشته باشد.

فناوری برتر دیجیتال؛ ششمین شماره‌ی بزرگ مجموعه بازی‌های بتلفیلد، برخلاف دو قسمت قبلی که به جنگ جهانی اول و دوم پرداختند، روی جنگ‌های مدرن تمرکز دارد. البته همان‌طور که از نام بازی پیداست با دنیای امروز طرف نیستیم و تجهیزات پیشرفته و کمی علمی-تخیلی هم بخش مهمی را در بتلفیلد ۲۰۴۲ ایفا خواهند کرد.

کاملا واضح است که تمرکز سازندگان بتلفیلد امسال روی بخش‌های آنلاین و چند نفره‌ی آن بوده و قید توسعه‌ی یک بخش داستانی زده شده است. بتلفیلد ۲۰۴۲ با هفت نقشه‌ی بسیار بزرگ عرضه می‌شود. گفته شده که وسعت نقشه‌ها در حد و اندازه‌ی یک نقشه‌ی بتل رویال است؛ طوری که می‌توانید تصور کنید که بتلفیلد ۲۰۴۲ در واقع هفت نقشه‌ی بسیار بزرگ در حد و اندازه‌ی نقشه‌ی کال آو دیوتی وارزون دارد. این موضوع، نبود بخش تک‌نفره را کم و بیش در بازی توجیه می‌کند؛ چون واضح است که بخش بزرگی از منابع صرف طراحی و ساخت این نقشه‌ها شده.

نقشه‌های بتلفیلد ۲۰۴۲ تعداد ۱۲۸ بازی‌کننده را به صورت هم‌زمان در خود جای می‌دهند و با توجه به امکاناتی که بازی در اختیار بازی‌کننده‌ها قرار می‌دهد، اعم از وسایل نقلیه‌ی مختلف و تخریب‌پذیری واقع‌گرایانه، شاهد بزرگترین نبردهای آنلاین بازی‌های ویدیویی هستیم. بد نیست اضافه کنیم که نسخه‌های نسل جدید، یعنی روی پلی‌استیشن ۵ و ایکس‌باکس سری فقط شاهد نقشه‌های بزرگ و ۱۲۸ بازی‌کننده در آن‌ها خواهیم بود. نسخه‌های پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان محدود به ۶۴ نفر هستند و نقشه‌ها هم کوچک‌تر خواهند بود.

نکته‌ی جالب درباره‌ی نقشه‌ها پویا بودن آن‌هاست؛ طوری که محیط به مرور زمان تغییر می‌کند، آب و هوای مختلف و متغیر برای برای هر نقشه طراحی شده است و هر از گاهی هم در نقشه اتفاقی متفاوت می‌افتد. برای مثال ممکن است یک طوفان بزرگ به نقشه بیاید و بخشی از آن را نابود کند.

بتلفیلد ۲۰۴۲ سیستم جدیدی برای شخصی‌سازی کلاس‌های خود اتخاذ کرده که کم و بیش شبیه به دیگر بازی‌های معروف آنلاین حال حاضر است. بتلفیلد ۲۰۴۲ ده قهرمان مختلف دارد که هر کدام قابلیت‌های خاص خود را به بازی‌کننده اعطا می‌کنند. این قهرمان‌ها در بازی «متخصص» یا Specialist نامیده می‌شوند و به‌تدریج و در قالب آپدیت‌های آینده به تعداد آن‌ها افزوده خواهد شد. تمام تجهیزات قهرمان‌ها قابل انتخاب است، اما توانایی ویژه‌ی آن‌ها قابل تغییر نیست. هیچ محدودیتی در استفاده از سلاح‌ها برای این قهرمان‌ها هم وجود ندارد و آن‌ها می‌توانند هر سلاحی را به دست بگیرند.

یک نکته‌ی مهم، رایگان نبودن قهرمان‌های بعدی بازی است. الکترونیک آرتز از همین حالا شروع به فروش نسخه‌های گران‌تر از بازی کرده است که شامل قهرمان‌های آینده می‌شون. این طور که گفته شده در اولین سال پس از عرضه‌ی بازی، هر فصل شاهد اضافه شدن یک قهرمان جدید خواهیم بود و کسانی که سیزن پس (Season Pass) بازی را بخرند این قهرمان‌ها را دریافت می‌کنند. فروش لباس برای این قهرمان‌ها هم منبع درآمد دیگری برای الکترونیک آرتز است. از همین حالا حدود ده اسکین و لباس خاص برای قهرمان‌ها در قالب نسخه‌های گران‌تر به فروش گذاشته شده است.

بتلفیلد ۲۰۴۲ برای عرضه در روز ۱۵ اکتبر سال جاری (۲۳ مهر) روی پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۵، پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس سری، ایکس‌باکس وان و کامپیوتر در نظر گرفته شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا