فناوری اطلاعات

نسل بعدی اینترنت را مایکروسافت می‌سازد

مدیرعامل مایکروسافت در جریان یک مصاحبه مواضع خود را در مورد خرید شرکت اکتیویژن بلیزارد و متاورس اعلام و ادعا کرده این شرکت نسل بعدی اینترنت را خواهد ساخت.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از شهر سخت افزار؛ ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، به‌تازگی درباره‌ خرید شرکت اکتیویژن بلیزارد واکنش نشان داده و رشد مایکروسافت در صنعت بازی را به متاورس مرتبط دانست و ادعا کرد که متاورس در واقع نسل بعدی اینترنت است.

ابتدای این مصاحبه با خرید اکتیویژن بلیزارد به مبلغ ۶۸.۷ میلیارد دلار آغاز شد و نادلا درباره‌ موضوع اهمیت صنعت بازی برای مایکروسافت توضیح داده و سپس به موضوع داغ این روزها، یعنی متاورس پرداخت.

مدیرعامل مایکروسافت تشابهاتی بین ساخت متاورس و تولید بازی‌های ویدئویی ارائه و توضیح داد که ساخت بازی‌ها به‌معنای ایجاد دنیایی است که مردم می‌توانند با آن تعامل کنند. وی خاطرنشان کرد که مایکروسافت درحال‌حاضر متخصصانی دارد که از روش ایجاد فضاهای مجازی تعاملی آگاهی دارند؛ فضاهایی که به کاربر اجازه می‌دهد وظایفشان را انجام دهد و در دنیای مجازی با دیگران ارتباط برقرار کند.

به‌نظر نادلا، ایجاد متاورس شبیه ساخت بازی است. وی این موضوع را کمی فراتر برد و گفت در حال‌ حاضر افراد در بازی‌های رایانه‌ای مشابه آنچه در آینده در متاورس خواهیم دید، تعامل می‌کنند. وی در ادامه افزود که من و شما به‌زودی با آواتارها یا هولوگرام‌هایمان یا حتی سطوح دو بعدی با صدای فراگیر روی میز اتاق کنفرانس خواهیم نشست.

از دیدگاه نادلا، تجربه‌ مایکروسافت در صنعت بازی به فعالیت این شرکت در حوزه‌ی متاورس کمک خواهد کرد. وی در ادامه گفت که از نظر من، عالی‌بودن در ساخت بازی به ما اجازه می‌دهد پلتفرم بعدی را بسازیم که اساساً می‌توان آن را نسل بعد اینترنت دانست.

نادلا افزود: امروز من یک بازی انجام می‌دهم؛ اما در آن بازی حضور ندارم. اکنون می‌توان ازطریق متاورس رویاپردازی کرد. در متاورس، می‌توان به‌معنای واقعی کلمه در بازی حضور داشته باشیم؛ درست مثل اینکه می‌توانم در اتاق کنفرانس با شما در جلسه باشم.

در حالی‌ که این روزها متاورس موضوع جذابی است، رویکرد مایکروسافت به این حوزه چندان راضی کننده نبوده است. در اواخر سال گذشته میلادی نادلا دیدگاه خود را درباره‌ی متاورس به‌اشتراک گذاشت. البته به نظر می‌آید این نظرات عمدتاً به‌جای بازی‌ کردن، بر روی کارکردن در متاورس متمرکز باشد. پیش از این شایعه شده بود که مایکروسافت برنامه‌های متنوعی برای هولولنز دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا