تکنولوژی

تاسیس بیش از 50 شتاب‌دهنده

به گزارش البرز فاوا نیوز به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ رئیس مرکز شتابدهی نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نشست خبری رویداد پردیس سامیت2020، گفت: مرکز شتابدهی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تا کنون حدود 55 شتابدهنده ایجاد کرده است.

مرکز شتابدهی نوآوری

مهدی عظیمیان رئیس مرکز شتابدهی و نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نشست خبری تبیین رویداد پردیس سامیت 2020 بیان داشت: مرکز شتابدهی نوآوری یک بازوی اجرایی برای حمایت از زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور است‌. این مرکز در سال 93 توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تاسیس و مسئولیت آن به پارک فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری واگذار شد.

استارتاپ‌های پایدار

وی افزود: «ترویج فرهنگ کارآفرینی» و «کمک به ایجاد استارتاپ‌های پایدار» دو هدف اصلی مرکز شتابدهی نوآوری است. مرکز شتابدهی نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ساماندهی رویدادهای کارآفرینی را در راستای ترویج فرهنگ کارآفرینی در دستور کار خود دارد.

کمک مادی و معنوی

رئیس مرکز شتابدهی نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ادامه با اشاره به اهم فعالیت‌های این مرکز افزود: از زمان فعالیت مرکز شتابدهی نوآوری تا به امروز، حدود ۵۵ شتابدهنده با کمک این مرکز ایجاد شده است که در حال فعالیت هستند. این مرکز در دو حوزه مادی و معنوی از شتابدهنده‌هایی که تاییدیه مرکز را داشته باشند، حمایت می‌کند. در حوزه مادی، تسهیلاتی برای تامین فضا ارائه می‌دهد که مقدار هزینه آن بسته به حوزه کاری و جغرافیایی متفاوت است.

کمک بلاعوض به شتابدهنده‌ها

وی در ادامه ضمن اشاره به حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، افزود: به ازای خروجی‌ موفق هر شتابدهنده، یعنی هر استارتاپ موفق که حاصل تلاش شتابدهنده باشد، تا سقف ۲۰ استارتاپ به شتابدهنده کمک بلاعوض داده می‌شود. در حوزه معنوی نیز کمک‌هایی از جمله حمایت‌های اعتباری، مانند کمک در گرفتن تائیدیه‌ها، تیم اجرایی و … به شتابدهنده‌ها  ارائه می‌شود.

فضای کار اشتراکی

عظمیان با اشاره به سیر تحولات این مرکز از ابتدای تاسیس تا به حال، اضافه کرد: یکی از جدیدترین مسئولیت‌های مرکز شتابدهی نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که در یکی دو ماه اخیر به دستور کار آن اضافه شده است، حمایت از فضاهای کاری اشتراکی است. آئین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های لازم تهیه شده و در شرف اجرایی شدن است. این مرکز در دو حوزه به مدیران فضاهای اشتراکی کمک خواهد کرد. در تامین و تجهیز فضای اشتراکی، اینگونه فضاها مورد حمایت قرار خواهند گرفت. همچنین فضاهای کار اشتراکی، به ازای هر نفر مستقر در مجموعه خود، کمک بلاعوضی دریافت خواهند کرد.

پردیس سامیت 2020

سید داود متولی دبیر اجرایی پردیس سامیت  2020 نیز در ادامه این  نشست گفت: از ابتدای شروع به کار مرکز شتابدهی نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تا به امروز، این مرکز از حدود 500 رویداد کارآفرینی حمایت کرده است. در این سال‌ها در تعامل با بازیگران این اکوسیستم، خلا رویدادی که موجب آشنایی و تعامل برگزار کنندگان رویدادهای کارآفرینی با یکدیگر شود، احساس شد.

به گفته وی: در مرکز شتابدهی نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بر روی این ایده کار شد و در نهایت تصمیم به برگزاری رویداد «پردیس سامیت» گرفته شد که در ابتدا عنوان آن «دورهمی استارتاپی پردیس» بود. هدف از پردیس سامیت، اشتراک، هم‌افزایی، آموزش و البته ایجاد سرگرمی برای شرکت‌کنندگان در آن است.

ارتقاء کیفی

دبیر پردیس سامیت 2020 از معرفی برترین برگزارکننده رویداد در سال 98 خبر داد و گفت: بعد از چند سال حمایت از برگزاری رویداد کارآفرینی کشور به این نتیجه رسیدیم که زمان آن است که رویدادها از لحاظ کیفیت نیز ارتفا پیدا کنند. بنابراین تصمیم گرفتیم یک نظرسنجی صرفاً «درباره رویدادهایی که مورد تایید مرکز شتابدهی نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری» است، صورت دهیم. نتایج این نظر سنجی به مرکز شتابدهی نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و به برگزار کنندگان این رویداد در جهت ارتقای کیفیت کمک خواهد کرد.

رویداد پردیس سامیت  2020 در 24 و 25 بهمن ماه 1398 در پارک فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا