فناوری اطلاعات

هک آیفون بدون کلیک بر روی لینک‌های آلوده هم ممکن است

بر اساس گزارش تازه سازمان عفو بین‌الملل گوشی‌های آیفون اپل با استفاده از نرم افزارهای هک قابل نفوذ هستند و برای این کار نیازی به کلیک بر روی لینک‌های آلوده ارسالی نیست.

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل از مهر، در این گزارش به شواهد و اسنادی اشاره شده که نشان می‌دهد گوشی‌های آیفون متعلق به روزنامه نگاران و فعالان حقوق بشر به بدافزار پگاسوس که توسط شرکت صهیونیستی ان اس او تولید شده، آلوده شده‌اند. نکته مهم این است که این آلودگی بدون کلیک بر روی لینک‌های آلوده ارسالی این شرکت اتفاق افتاده است.

به گفته رئیس واحد مهندسی امنیت اپل حملاتی از این دست به شدت پیچیده هستند و طراحی آنها مستلزم صرف میلیون‌ها دلار هزینه است و در اغلب مواقع موفقیت حملات یادشده برای مدت کوتاهی رخ می‌دهد. به گفته وی این حملات بر علیه افرادی خاص انجام می‌شوند.

بدافزار پگاسوس شرکت صهیونیستی ان اس او گروپ برای سرقت اطلاعات حساس از گوشی آیفون مورد استفاده قرار گرفته که از جمله این اطلاعات می‌توان به محتوای ایمیل‌ها، پیامک‌ها، پیام‌های شبکه‌های اجتماعی و غیره اشاره کرد. پگاسوس دسترسی به میکروفون و دوربین گوشی‌ها را نیز ممکن می‌کند.

روش بدافزار پگاسوس برای جاسوسی از آیفون حتی برای شرکت اپل نیز مشخص و معلوم نبوده و به روزکردن سیستم عامل این گوشی نیز جلوی موفقیت این حملات پرهزینه را نگرفته است. نسخه‌های قدیمی بدافزار پگاسوس تنها در صورت کلیک بر روی لینک‌های ارسالی آلوده فعال می‌شدند، اما در نسخه جدید نیازی به کلیک بر روی لینک‌های مذکور نبوده است. بدافزار یادشده حتی برای نفوذ به گوشی‌های آیفون ۱۲ که مجهز به سیستم عامل جدید آی او اس ۱۴.۶ بوده‌اند، به کار گرفته شده است. بر اساس برآوردهای پگاسوس بیش از ۵۰ هزار آیفون بدین شیوه مورد حملات هکری و سرقت اطلاعات قرار گرفته‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا