تکنولوژی

بهترین محصولات و رونمایی ها در روز اول کنگره جهانی موبایل 2023

کنگره جهانی موبایل در سال 2023 به شکوه کامل خود بازگشته است و هزاران شرکت کننده و برند در یکی از بزرگترین نمایشگاه های فناوری در جهان شرکت کرده اند. این رویداد به طور رسمی از امروز، 27 فوریه آغاز شد و تا 2 مارس ادامه خواهد داشت.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از گیزموچاینا؛ روز اول رویداد معمولاً شلوغ ترین است، زیرا برندها برای رونمایی از مهم ترین محصولات و پیشرفت های فناوری خود در روز افتتاحیه رقابت می کنند.

همانطور که انتظار می رفت، اولین روز از کنگره جهانی موبایل 2023 مملو از فعالیت بود و اعلامیه های متعددی از سوی برندهای مطرحی مانند هوآوی، آنر، اوپو، وان پلاس، لنوو و دیگران انجام شد. با توجه به تعداد زیادی از محصولات به نمایش گذاشته شده در این رویداد، بیایید به سرعت اعلامیه های محصولات برجسته ای را که در روز اول رویداد ارائه شده است، مرور کنیم.

گوشی هوشمند و لپ تاپ مفهومی لنوو

از آنجایی که گوشی‌های هوشمند تاشو و حتی لپ‌تاپ‌ها محبوبیت پیدا می‌کنند، نگاه لنوو به فرم قابل چرخش بسیار امیدوارکننده‌تر به نظر می‌رسد. هر دو گوشی هوشمند و لپ تاپ می توانند اندازه صفحه نمایش خود را متناسب با نیاز شما با یک فشار یک دکمه افزایش دهند. در حالی که Rizr بسیار جالب به نظر می رسد و حتی ممکن است برخی آن را به یک لپ تاپ تاشو سنتی ترجیح دهند، مفهوم لپ تاپ رول شونده بسیار کارآمدتر به نظر می رسد.

لپ تاپ رول شونده با صفحه نمایش استاندارد 12.7 اینچی با نسبت تصویر 4:3 در حالت پیش فرض خود عرضه می شود. با این حال، با فشار دادن یک دکمه، یک جفت موتور داخلی به آرامی صفحه نمایش را از زیر صفحه کلید لپ تاپ به یک صفحه نمایش تقریباً مربعی 15.3 اینچی با نسبت تصویر 8:9 گسترش می دهند و منطقه دید بسیار بزرگتری را ارائه می دهند.

 

LiFi لایفی – تکامل بعدی در اتصال بی سیم؟

بهترین محصولات و رونمایی ها در روز اول کنگره جهانی موبایل 2023

Li-Fi یا Light Fidelity یک فناوری بی سیم است که از نور برای انتقال داده ها بین دو دستگاه استفاده می کند. این فناوری از دیودهای ساطع کننده نور (LED) برای ارسال داده ها با سرعت بالا در طیف نور مرئی استفاده می کند. دارای چندین مزیت نسبت به Wi-Fi است، مانند سرعت بیشتر و حتی امنیت بهتر. با این حال، نیاز به یک خط دید مستقیم بین فرستنده و گیرنده دارد که اجرای آن را محدود می کند.

با این حال، Li-Fi ممکن است به جریان اصلی تبدیل شود زیرا تلفن های هوشمند به زودی می توانند Li-Fi را به عنوان یکی دیگر از فناوری های ارتباطی بی سیم اضافه کنند. این امر توسط PureLiFi’s Light Antenna One، اولین آنتن ارتباطی بی‌سیم در نوع خود، که این فناوری را بر روی تلفن‌های هوشمند و سایر دستگاه‌های متصل در مقیاس بزرگ پیاده‌سازی می‌کند، ممکن شده است. این دستگاه با استاندارد آتی IEEE 802.11bb مطابقت دارد، بنابراین سازندگان می توانند به طور یکپارچه LiFi را با تجهیزات شبکه Wi-Fi موجود 802.11 و میلیاردها دستگاهی که در حال حاضر از چیپست های Wi-Fi 802.11 سالانه استفاده می کنند، یکپارچه کنند.

بهترین محصولات و رونمایی ها در روز اول کنگره جهانی موبایل 2023

ارتباطات ماهواره‌ای در صنعت گوشی‌های هوشمند، با بازیگران بزرگی مانند اپل، سامسونگ و حتی هواوی (شایعات) این فناوری را در گوشی‌های هوشمند و دستگاه‌های خود ادغام می‌کنند، خبر جدیدی است. با این حال، کوالکام با ادغام این ویژگی در چندین مودم RF و پردازنده‌های سری 8 و 4 خود برای گوشی‌های هوشمند، ارتباطات ماهواره‌ای را برای تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند در دسترس‌تر می‌کند. این شرکت با ارائه‌دهنده خدمات ماهواره‌ای Iridium همکاری کرده است تا پیام کوتاه دو طرفه و گزینه‌های ارتباط ماهواره‌ای اضطراری بیشتری را به گوشی‌های هوشمند ارائه دهد.

کانسپت OnePlus 11 دارای خنک کننده مایع درخشان است

بهترین محصولات و رونمایی ها در روز اول کنگره جهانی موبایل 2023

گوشی هوشمند مفهومی OnePlus 11 مورد انتظار OnePlus به طور رسمی معرفی شد و انتظار کاملاً موجه بود زیرا یک فناوری خنک کننده فعال مایع درخشان به نام Active CryoFlux را ارائه می دهد. کانسپت OnePlus 11 می تواند حرارت را در حین بازی تا 2.1 درجه سانتیگراد و در حین شارژ تا حدود 1.6 درجه پایین بیاورد. OnePlus ادعا می کند که این فناوری می تواند نرخ فریم را تا 3 تا 4 فریم در ثانیه افزایش دهد و زمان شارژ را حدود 30 تا 45 ثانیه کاهش دهد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا