فناوری اطلاعات

تمدید قانون جنجالی جاسوسی سایبری در آمریکا

تمدید قانون جنجالی جاسوسی سایبری در آمریکا؛ کنگره آمریکا قانون جنجالی فیسا برای جاسوسی سایبری از کاربران غیرآمریکایی اینترنت را تمدید کرده و تغییراتی را نیز برای تسهیل این کار در قانون مذکور اعمال کرده است.

به گزارش البرز فاوا نیوز به نقل از مهر، با تمدید قانون فیسا در کنگره اف بی آی و سایر سازمان‌های پلیسی و اطلاعاتی آمریکا کماکان می‌توانند از سه ابزار جاسوسی سایبری پیشرفته خود برای جمع آوری اطلاعات فله‌ای از کاربران اینترنت استفاده کنند و در این زمینه محدودیت خاصی نخواهند داشت.

اف بی آی مدعی است تمدید قانون فیسا برای مقابله با فعالیت‌های تروریستی و جاسوسی شهروندان و دولت‌های خارجی ضروری بوده است، اما افشاگری‌های رسانه‌ها و به خصوص ادوارد اسنودن پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا در گذشته نشان داده بود که قوانینی همچون فیسا دست دولت آمریکا برای جاسوسی از تک تک کاربران اینترنت در نقاط مختلف جهان را بازمی گذارد و تروریسم و جاسوسی تنها بهانه‌ای برای مشروعیت بخشیدن به تصویب چنین قوانینی است.

نمایندگان کنگره علاوه بر تمدید قانون فیسا، تغییراتی را هم در آن ایجاد کرده‌اند تا دادگاه‌های آمریکا برای صدور مجوز جاسوسی‌های سایبری مدنظر اف بی آی محدودیت‌های کمتری داشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا