فناوری اطلاعات

رشد ۶ درصدی فناوری اطلاعات در اقتصاد

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران از رشد ۶ درصدی ICT در اقتصاد کشور خبر داد و گفت: سهم فناوری اطلاعات در تولید ناخالص ملی به ۳.۴ درصد رسیده است.

به گزارش البرز فاوا نیوز به نقل از فدراسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق ایران، افشین کلاهی بر نقش پررنگ فناوری اطلاعات و ارتباطات در توسعه اقتصادی تاکید کرد و گفت: در شرایطی که جمهوری اسلامی ایران تحت تحریم های ظالمانه آمریکا قرار دارد، فضای کسب و کار دیجیتال با وجود ابزارهای فناوری اطلاعات، توانسته تبدیل به تنها حوزه ای شود که به رشد اقتصادی کشور در تولید ناخالص ملی کمک کند و چشم اندازی روشن را پیش روی خود ببیند.

وی گفت: در این راستا شاهد رشد ۳۸ درصدی اشتغالزایی در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور هستیم.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران با اشاره به روند افزایش سهم محصولات ICT در تولید ناخالص ملی کشور اضافه کرد: با وجودی که به دلیل تحریم ها، رشد اقتصادی کشور آنطور که باید مناسب نیست اما حوزه ICT توانسته به لحاظ اقتصادی ۶ درصد رشد داشته باشد و حدود ۳.۴ درصد از تولید ناخالص ملی (GDP ) کشور را به خود اختصاص دهد.

وی بر لزوم ارتقا جایگاه و نقش بخش خصوصی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در توسعه اقتصادی کشور، تقویت فرهنگ کارآفرینی و روحیه کار جمعی و بهبود فضای کسب و کار، با استفاده از تجربیات علمی و عملی تشکل های فناوری اطلاعات تاکید کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا