فناوری اطلاعات

سرقت اطلاعات یک میلیارد شهروند چینی

یک هکر ادعا می‌کند توانسته با هک کردن پلیس شانگهای، اطلاعات یک میلیارد کاربر چینی را به دست آورد. این ادعا در صورت صحت، بزرگ‌ترین نشت و سرقت اطلاعات در تاریخ لقب می‌گیرد.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از شهر سخت افزار؛ بزرگ‌ترین سرقت داده‌ تاریخ در کشور چین اتفاق افتاده است. یک کاربر اینترنت با نام ChinaDan در فروم مخصوص هکرها با نام Breach Forums بیشتر از 10 ترابایت داده را با قیمت 10 بیت‌کوین یا حدوداً 200 هزار دلار به فروش گذاشته است.

اعلامیه فروش این اطلاعات به افشای دیتابیس پلیس شانگهای با چندین ترابایت داده از یک میلیارد کاربر چینی اشاره کرده است. این داده‌ها اطلاعاتی همچون نام، آدرس، محل تولد، شماره ملی، شماره موبایل و سابقه کیفری را شامل می‌شوند.

پلیس شانگهای و دولت چین هنوز پاسخی به این ادعاها نداده‌اند. این موضوع در روزهای گذشته روی پلتفرم‌های ویبو و وی چت مورد بحث قرار گرفته و چینی‌ها را نگران کرده است. ویبو هشتگ data leak را به همین دلیل مسدود کرده است.

ژائو چانگ پنگ، مدیر عامل باینانس می‌گوید روند تایید هویت کاربران را با توجه به ادعاهای موجود از نشت اطلاعات کاربران در یک کشور آسیایی، سخت‌گیرانه‌تر کرده است.

او در توییتی به دلایل اتفاق افتادن این موضوع و امکان نقص امنیتی در سیستم‌های دولتی پرداخته، اما به پلیس شانگهای اشاره‌ای نکرده است.

وی در پست دیگری می‌گوید افشای داده‌ها به دلیل سهل‌انگاری یک توسعه دهنده دولتی چینی در افشای اعتبارنامه‌ها در شبکه توسعه نرم‌افزار چین یا CSDN اتفاق افتاده است.

ادعا در مورد هک شدن پلیس شانگهای در حالی مطرح می‌شود که دولت چین قول داده بود امنیت داده‌های کاربران آنلاین را فراهم آورد. غول‌های فناوری چینی موظف شده‌اند روش‌های امن‌تری برای ذخیره اطلاعات در نظر بگیرند.

سال گذشته دولت چین قانونی در مورد چگونگی ذخیره و کنترل داده‌های به دست آمده در این کشور تصویب کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا