موبایل

تصاویر گلکسی S21 فن ادیشن را پیش از عرضه ببینید

سامسونگ قرار است به‌زودی از گوشی گلکسی S21‌ فن ادیشن رونمایی کند. محصولی که این روزها به سر تیتر تمام خبرگزاری‌ها تبدیل شده است. اما در حالی که یک ماه تا رونمایی رسمی از این محصول زمان باقی مانده شرکت کره‌ای ظاهرا به صورت کاملا تصادفی یک سری از اطلاعات مربوط به آن را فاش کرد.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از دیجی کالا؛ سامسونگ گلکسی S21 فن ادیشن به عنوان جانشین گلکسی S20 فن ادیشن که یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های امسال به حساب می‌آید، شدیدا مورد انتظار است. سامسونگ موفقیتی را که در فروش S20 فن ادیشن بدست آورد حتی در پرچم‌داران سری گلکسی S20 هم نداشت در نتیجه تصمیم گرفت این روند را با عرضه‌ی یک گوشی دیگر ادامه دهد. گوشی‌های سری فن ادیشن در واقع مدل ارزان‌قیمت‌تر پرچم‌داران شرکت کره‌ای به حساب می‌آیند که با قدرت سخت‌افزاری بالا و قیمت مناسب، طرفداران بسیار زیادی هم دارند.

اما مشکلی که باعث شد گلکسی S21 فن ادیشن هنوز هم راهی بازار نشود در حالی که این اتفاق باید تابستان امسال رخ می‌داد، کمبود تراشه است. مشکلی که نه فقط سامسونگ بلکه بسیاری از شرکت‌های بزرگ دنیا را گرفتار کرده است. سامسونگ به دلیل اینکه بتواند سری گوشی‌های تاشوی جدید خود یعنی گلکسی زد فولد ۳ و زد فلیپ ۳ را در تعداد کافی تولید و روانه‌ی بازار کند، گلکسی S21 فن ادیشن را فراموش کرد. البته منظور از فراموش لغو تولید نیست، بلکه یک تاخیر موقت در عرضه است. در نتیجه قرار است سال ۲۰۲۲ شاهد رونمایی از این گوشی باشیم.

اما در حالی که یک ماه تا رونمایی از این گوشی زمان باقی مانده، سامسونگ به صورت کاملا تصادفی اطلاعاتی را در رابطه با این محصول منتشر کرد. البته منظور از اطلاعات، مشخصات سخت‌افزاری نیست چرا که پیش از این هم از مشخصات سخت‌افزاری این محصول به صورت قطعی آگاه بودیم. تنها لطفی که سامسونگ به ما کرد، قرار دادن نام و تصویر گلکسی S21 فن ادیشن در وب‌سایت رسمی شرکت بود تا بتوانیم با اطمینان بیشتری از شباهت این گوشی با پرچم‌داران سری گلکسی S21 حرف بزنیم.

همانطور که در تصویر بالا هم پیداست و بارها هم شاهد آن بوده‌اید، گلکسی S21 فن ادیشن به عنوان یک پرچم‌دار مقرون به صرفه ظاهری کاملا شبیه به گلکسی S21 و مدل پلاس از پرچم‌داران این سری دارد. از طرفی از اینترنت ۵G هم در این گوشی پشتیبانی می‌شود که به لطف پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ یا اگزینوس ۲۱۰۰ است. ایوان بلس که یکی از معروف‌ترین افشاگران حوزه‌ی فناوری به حساب می‌آید، متوجه‌ی این موضوع در وب‌سایت رسمی سامسونگ شد و آن را با کاربران به اشتراک گذاشت. در این تصویر گلکسی S21 فن ادیشن سبز رنگ و شماره مدل آن هم SM-G990E/DS است. با در نظر گرفتن این اطلاعات، به نظر می‌رسد مدل اگزینوس این گوشی هم قطعا ساخته خواهد شد و در خاورمیانه در دسترس قرار می‌گیرد.

گلکسی S21

پیش از این گفته می‌شد شاید سامسونگ در این گوشی فقط از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ استفاده کند اما ظاهرا اینطور نیست و برخی از کاربران همچنان به نسخه‌ی اگزینوس این گوشی هم دسترسی خواهند داشت. اما این تمام ماجرا نیست. گلکسی S21 فن ادیشن قابلیت‌های خوب دیگری هم دارد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به نمایشگر ۶٫۴ اینچی از نوع SuperAmoled و با وضوح +FHD اشاره کرد که در مرکز-بالای آن یک حفره‌ی بسیار کوچک برای تعبیه‌ی دوربین سلفی هم دیده می‌شود. نرخ به‌روزرسانی تصویر در این نمایشگر به ۱۲۰ هرتز می‌رسد که اصلا هم دور از انتظار نبود. این نمایشگر قدرتمند از استاندارد +HDR10 هم پشتیبانی می‌کند تا محتوی به بهترین شکل ممکن در آن به نمایش در بیایند. همچنین از ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم هم در کنار دو مدل حافظه‌ی داخلی ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت برای این گوشی در نظر گرفته شده است تا بدین ترتیب گلکسی S21 فن ادیشن در انجام هیچ کاری کاربرانش را ناامید نکند. اینکه مدلی با ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم هم برای این محصول در نظر گرفته خواهد شد یا خیر مشخص نیست، هرچند گلکسی S20 فن ادیشن با این میزان حافظه‌ی رم هم در دسترس قرار گرفت.

درون حفره‌ی نمایشگر یک دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی قرار خواهد گرفت و روی پنل پشتی هم شاهد سه دوربین اصلی، فوق عریض و تله‌فوتو با سنسورهایی به بزرگی ۱۲، ۱۲ و ۸ مگاپیکسل خواهیم بود. دوربین‌هایی که به نظر نمی‌رسد به نسبت نسل گذشته پیشرفت محسوسی داشته باشند اما به لطف تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ و اگزینوس ۲۱۰۰، قطعا در یک سری پردازش‌ها بهتر ظاهر می‌شوند. از قابلیت‌های دیگر این محصول می‌توان به حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر، بلندگوهای استریو با شفافیت و وضوح بسیار بالا، استاندارد ضد آب و گرد و غبار IP68، باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و شارژر ۲۵ واتی سیمی اشاره کرد. این گوشی در رنگ‌های مشکی، سبز، صورتی و سفید و با قیمتی حول و حوش ۷۰۰ دلار در دسترس قرار خواهد گرفت تا شاهد یکی از ارزشمندترین گوشی‌های پرچم‌دار اقتصادی در بازار باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا