موبایل

اتحادیه اروپا می گوید گوشی های هوشمند باید دارای باتری های قابل تعویض باشند

اتحادیه اروپا (اتحادیه اروپا) ظاهراً در حال برنامه ریزی برای بازگرداندن یک ویژگی اصلی قدیمی است که تقریباً به طور کامل از صنعت گوشی های هوشمند ناپدید شده است.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از گیزموچاینا؛ قانون جدیدی برای بازگشت باتری هایی که کاربران می توانند آن ها را جایگزین کنند، در حال اجرا است. اتحادیه اروپا می خواهد باتری های قابل تعویض را ظرف پنج سال آینده بازگرداند پارلمان اروپا اخیراً قانون جدیدی را تصویب کرد که مبتنی بر تولید، طراحی و بازیافت تمام باتری‌های قابل شارژی است که در منطقه به فروش می‌رسند.

این قانون جدید نه تنها وسایل نقلیه الکتریکی بلکه حتی باتری های قابل حمل را برای دستگاه های تلفن همراه مانند گوشی های هوشمند، تبلت ها و موارد دیگر اعمال می کند. تولیدکنندگان را ملزم می‌کند تا تغییراتی در طراحی ایجاد کنند که به کاربران امکان می‌دهد باتری‌ها را جدا کرده و خودشان جایگزین کنند.

این نیز مطابق با یکی از گزارش های قبلی ما در مورد بازگشت باتری های قابل جابجایی است. اتحادیه اروپا در حال حاضر، طراحی باتری قابل جابجایی تقریباً برای بسته‌های باتری مهر و موم شده جایگزین شده است که برای حذف آنها به ابزار و دانش خاصی نیاز دارند.

قابل ذکر است، این خبر همچنین پس از آن به دست می‌آید که اتحادیه اروپا نیز برای استانداردسازی USB Type C فشار آورد، که اپل را مجبور می‌کند برای آیفون‌های آینده و سایر محصولات خود رعایت کند.

این اقدام به دنبال کمک به بازیابی و بازیافت آسان باتری های قدیمی و کاهش ضایعات کلی است. این قانون جدید تا اوایل سال 2027 اجرایی خواهد شد، اما اتحادیه اروپا ممکن است این کار را بر اساس توانایی تولیدکنندگان برای انجام چنین طراحی مجدد بزرگی به تعویق بیندازد. به خاطر داشته باشید که تلفن های هوشمند مهر و موم شده همچنین به محافظت بهتر در برابر عناصر کمک می کند و همچنین به عنوان یک اقدام کاهش هزینه برای شرکت ها دیده می شود. باید دید که OEM های مختلف چگونه به این تصمیم واکنش نشان می دهند، بنابراین برای به روز رسانی های بیشتر منتظر بمانید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا