موبایل

ژاپن قصد دارد بازار اپلیکیشن ها را رقابتی کند

Play Store و App Store تنها جاهایی هستند که بیشتر مردم برای دریافت برنامه های جدید برای تلفن های خود مراجعه می کنند.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از گیزموچاینا؛ این به این دلیل است که این دو فروشگاه از قبل روی تلفن های ما نصب شده اند و همچنین ما انتخاب دیگری نداریم.

هر دو گوگل و اپل سعی کرده اند از نصب برنامه ها از منابع دیگر توسط افراد جلوگیری کنند که به آنها امکان می دهد انحصار خود را در بازار برنامه حفظ کنند. با این حال، ژاپن در حال آماده شدن برای تغییر این موضوع با اجازه دادن به سایر فروشگاه های برنامه برای رقابت با فروشگاه Play و App Store است.

بازار آزاد نیروی قدرتمندی است که نوآوری و رقابت را هدایت می کند. این به مصرف کنندگان این آزادی را می دهد که محصولات و خدمات مورد نظر خود را انتخاب کنند و به کسب و کارها انگیزه می دهد تا محصولات و خدمات بهتر با قیمت های پایین تر ایجاد کنند. با این حال، بازار اپ استور دقیقاً رایگان نیست.

شرکت هایی مانند گوگل، اپل و هواوی همگی اکوسیستم های بسته ای ایجاد کرده اند که انتخاب های توسعه دهندگان و کاربران را محدود می کند. با این حال، این به زودی در حال تغییر است. دولت ژاپن اعلام کرده است که قصد دارد فروشگاه های اپلیکیشن گوشی های هوشمند اپل و گوگل را به روی رقابت باز کند. این حرکت با هدف تحریک رقابت و منجر به کاهش قیمت اپلیکیشن ها انجام شده است.

مقررات جدید به کاربران اجازه می‌دهد تا برنامه‌ها را از فروشگاه‌های برنامه دیگر دانلود کنند، تا زمانی که این فروشگاه‌ها استانداردهای امنیتی و حریم خصوصی خاصی را رعایت کنند. این مقررات همچنین به کاربران اجازه می دهد تا برای برنامه ها با استفاده از پلتفرم های پرداخت شخص ثالث پرداخت کنند.

علاوه بر این، قوانین اپل و گوگل را ملزم می کند تا به کاربران اجازه دهند برنامه های از پیش نصب شده را حذف کنند و از رفتار ترجیحی با خدمات خود در موتورهای جستجو خودداری کنند. دولت می گوید مقررات جدید به ایجاد زمینه بازی برابر برای توسعه دهندگان و مصرف کنندگان اپلیکیشن کمک خواهد کرد. همچنین انتظار می رود که منجر به کاهش قیمت اپلیکیشن شود. این آیین نامه هنوز در مرحله پیش نویس است، اما دولت قصد دارد تا اواخر سال جاری آن را برای تصویب به مجلس ارائه کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا