فناوری اطلاعات

مسابقات ارزیابی امنیتی وب‌سایت های دولتی برگزار می‌شود

مرکز ماهر مسابقات ارزیابی امنیتی و کشف باگ (Bug bounty) در سطح وب‌سایت‌ها و سامانه‌های دولتی تحت شبکه اینترنت را توسط سامانه کلاه سفید برگزار می کند

البرز فاوا نیوز ، مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه ای در راستای ماموریت‌های خود به منظور ارتقای امنیت در سامانه‌های کشور، اقدام به برگزاری مسابقات ارزیابی امنیتی و کشف باگ (Bug bounty) در سطح وب‌سایت‌ها و سامانه‌های دولتی تحت شبکه‌ اینترنت کرده است.

در این راستا سامانه‌ کلاه سفید مرکز ماهر (https://kolahsefid.cert.ir)، آماده ارزیابی امنیتی سامانه‌ها از طریق برگزاری مسابقات عمومی و خصوصی است.

برخلاف قراردادهای مرسوم و سنتی آزمون نفوذ، با استفاده از سامانه کلاه سفید، تنها به ازای آسیب‌پذیری‌های کشف‌شده توسط متخصصان امنیتی شرکت‌کننده در مسابقه و با داوری‌ تیم مرکز ماهر هزینه ارزیابی امنیتی پرداخت می‌شود. همچنین پس از برگزاری مسابقه و ارزیابی نهایی سامانه توسط داوران، گواهی تاییدیه ارزیابی امنیتی سامانه به سازمان مربوطه اعطا خواهد شد.

سامانه کلاه سفید با توجه به همین چالش‌ها، راهکار ارائه خدمات برگزاری مسابقه ارزیابی امنیتی را مطرح و بستری فراهم کرده است تا متخصصان مجرب امنیتی و سازمان‌ها و شرکت‌های تولید نرم‌افزار با حداکثر سرعت و حداقل هزینه در کنار یکدیگر قرار گیرند.

با توجه به تعداد بالای متخصصان این سامانه، که تعداد آن‌ها تاکنون به بیش از ۵۰۰ نفر رسیده است، طیف وسیعی از دانش و مهارت مورد نیاز برای ارزیابی امنیتی فراهم شده است.

این مسابقات به دو صورت عمومی و خصوصی برگزاری می‌شود. در مسابقات عمومی کلیه متخصصان عضوشده در سامانه کلاه سفید امکان مشاهده جزئیات و شرکت در آن را دارند و در مسابقه خصوصی تنها متخصصان شناخته‌شده و منتخب، امکان شرکت دارند.

در مرحله اول، طی روزهای آینده ارزیابی امنیتی برخی از سامانه‌های مرکز ماهر و سازمان فناوری اطلاعات به مسابقه گذاشته خواهد شد. سایر دستگاه‌های دولتی نیز می‌توانند در صورت تمایل جهت ارزیابی سامانه‌های خود در این مسابقات با مرکز ماهر تماس برقرار کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا