تکنولوژی

پذیره نویسی صندوق “سرمایه گذاری خصوصی اعتبار سرمایه نوآفرین”

صندوق “سرمایه گذاری خصوصی اعتبار سرمایه نوآفرین” به عنوان اولین صندوق خصوصی با دوره فعالیت 7 سال آغاز به پذیره نویسی می کند.

به گزارش البرز فاوا نیوز؛ این صندوق از روز سه شنبه ششم  اسفند لغایت بیستم به مدت 10 روز کاری پذیره‌نویسی می‌کند. سرمایه تشکیل این صندوق 50 میلیارد تومان است که 35% آن تادیه شده است. تعداد کل واحدهای سرمایه گذاری این صندوق 500000 واحد است که ارزش مبنای هر واحد سرمایه گذاری 100000 تومان است.

حداقل تعداد واحد قابل خریداری توسط هر کد معاملاتی حقیقی و حقوقی 1000 واحد است. “مشاور سرمایه گذاری فراز ایده نوآفرین تک” مدیریت این صندوق را بر عهده دارد.

موسسین صندوق سرمایه گذاری خصوصی اعتبار سرمایه نوآفرین، صندوق مالی توسعه تکنولوژی ایران، صندوق توسعه فناوری‌های نوین، هلدینگ مالی صندوق بازنشستگی کشوری، صندوق پژوهش و فناوری توسعه صادرات و تبادل تکنولوژی و صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران می‌باشند که مجموعا 30 درصد از سرمایه صندوق را تامین کرده اند و 70 درصد سرمایه نیز از عموم مردم پذیره نویسی می‌شود.

صندوق­های سرمایه‌گذاری خصوصی

صندوق­های سرمایه‌گذاری خصوصی (Private Equity Fund)، گونه ای از طرح­های سرمایه‌گذاری جمعی می‌باشند که بر مبادلات سهام اختصاصی متمرکز است. هدف از تشکیل این صندوق‌ها، جمع آوری سرمایه از سرمایه‌گذاران و سرمایه‌گذاری در شرکت‌های دارای پتانسیل رشد زیاد با هدف کسب بیشترین بازده اقتصادی ممکن در برابر پذیرش ریسک است.

علاوه بر کسب بازدهی از سرمایه گذاری‌های بلند مدت در این زمینه، کمک به رشد اقتصادی، کارآفرینی و ایجاد اشتغال، اصلاح ساختار مالی شرکت‌ها، شفاف‌سازی عملکردها و راهبری آن از دیگر اهداف این نوع صندوق‌ها است.

موضوع فعالیت

موضوع فعالیت این صندوق‌ها، جمع‌آوری منابع مالی و تخصیص عمده آن به سرمایه گذاری در سهام یا سهم الشرکه شرکت‌ها با موضوع فعالیت در صنایع دانش بنیان با فناوری بالا از قبیل داروسازی و تجهیزات پزشکی، فناوری اطلاعات و نرم­افزارهای رایانه‌ای، فناوری زیستی، کشاورزی و دامپروری، معادن و فلزات، ماشین آلات و تجهیزات و ساخت قطعات و محصولات شیمیایی است.

کسب و کارهایی که در سطوح بلوغ بالاتری هستند و از مرحله بذری (seed) گذر کرده‌اند، شرکت‌های غیربورسی، شرکت‌های اخراج شده از بورس، شرکت های بازار پایه و حتی شرکت‌های کوچک و SME ها می‌توانند شرکت‌های هدف و سرمایه پذیر این صندوق ها باشند.

دستورالعمل راه‌اندازی صندوق‌ها

دستورالعمل راه‌اندازی صندوق‌های خصوصی در سال 97 توسط سازمان بورس تصویب شد. واحدهای این صندوق‌ها به شکل قابل معامله در بورس هستند. ساختار آنها در قالب واحدهای ممتاز و واحدهای عادی می باشد. تصمیمات سرمایه گذاری آن با مسئولیت مدیر صندوق در چارچوب مصوب مجمع و با کمک کمیته سرمایه گذاری اتخاذ می شود.

صندوق‌های خصوصی در کنار صندوق‌های جسورانه و تامین مالی جمعی زنجیره تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان در بازار سرمایه را کامل‌تر می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا