تکنولوژی

نمایشگر او ال ای دی کاملا انعطاف پذیر با پرینتر ۳ بعدی ساخته شد

محققان روشی برای ساخت نمایشگر اوال ای دی با پرینتر ۳ بعدی ابداع کرده اند.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از مهر، محققان دانشگاه مینه سوتاتویین سیتیز (Minnesota Twin Cities) یک نمایشگر او ال ای دی کاملا انعطاف پذیر با پرینتر ۳ بعدی ساخته اند.

به این ترتیب دیگر نیازی به ساخت پنل های نمایشگر در کارخانه های بزرگ و یا تعمیر گجت ها نخواهد بود. در تحقیق جدید با ترکیب دو روش چاپ ۳ بعدی ۶ لایه مورد نیاز برای یک نمایشگر پرینت می شود.

محققان با روش چاپ اکستروژن ماده یا FDM الکترودها، عایق بندی و اتصال داخلی را انجام دادند و از سوی دیگر لایه ها در دمای اتاق اسپری و چاپ شدند.

تلاش های پیشین محققان دیگر با مشکلاتی در زمینه یکپارچگی کل پنل روبرو بود یا به تکنیک هایی فراتر از چاپ ۳ بعدی برای قراردادن برخی اشیا در مکان خود نیاز داشت.

نمایشگر او ال ای دی کاملا انعطاف پذیر با پرینتر ۳ بعدی

نمونه اولیه نمایشگر ساخته شده ۱.۵ اینچ عرض و ۶۴ پیکسل دارد. البته برای استفاده از یک نمایشگر به وضوح بالاتر نیاز است. به عنوان مثال یک نمایشگر ۱۰۸۰p نیازمند ۲ میلیون پیکسل است. از سوی دیگر محققان تصمیم دارند درخشندگی این نمایشگر را نیز ارتقا دهند.

بنابراین ممکن است مدتی طول بکشد تا این فناوری برای استفاده در خانه آماده شود. محققان دانشگاه از یک پرینتر مخصوص برای این پروژه استفاده کردند که هزینه آن به اندازه یک خودروی تسلا مدل اس است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا