تکنولوژی

نمایشگاه توانمندی ها و دستاوردهای جهاد دانشگاهی آغاز به کار کرد

نمایشگاه توانمندی ها و دستاوردهای جهاد دانشگاهی امروز با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی در محل نمایشگاه بوستان گفتگو آغاز به کار کرد.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از مهر؛ این نمایشگاه با هدف معرفی مهمترین دستاوردهای جهاد دانشگاهی در حوزه پژوهش و فناوری، فرهنگ، آموزش و کارآفرینی، تجاری سازی و اقتصاد دانش بنیان با شعار باور توان ملی، مدیریت جهادی و نوآوری دایر شده است.

از مشخصه های این نمایشگاه می توان به ارائه موضوعات کاربردی که هر کدام در حل مسائل و چالش ها به کار می روند، اشاره کرد.این نمایشگاه در دو سالن با مساحتی حدود دو هزار مترمربع دستاوردهای جهاد دانشگاهی را به نمایش گذاشته است.

دستاوردهای پژوهش و فناوری این نمایشگاه شامل فنی مهندسی (نفت و گاز، پتروشیمی و انرژی، حمل و نقل ریلی، ICT، IT، محیط زیست، آب)، بخش پزشکی (سلول های بنیادی، بانک های زیستی، داروهای گیاهی، درمان ناباروری، درمان سرطان)، بخش کشاورزی (بیوتکنولوژی، علوم و فناوری مواد غذایی، دام و طیور، آبزی پروری، گیاهان دارویی) و بخش علوم انسانی، اجتماعی و هنر می شود.

همچنین بناست در این نمایشگاه از جدیدترین دستاوردهای جهاد دانشگاهی در حوزه های مختلف رونمایی شود. از سوی دیگر قرار است تفاهم نامه ای بین مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با جهاد دانشگاهی منعقد شود. این نمایشگاه از امروز تا ۹ دی ماه در مرکز نمایشگاه بوستان گفتگو دایر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا