موبایل

آنر X30 بزودی رونمایی می‌شود

آنر که این روزها به عنوان شرکتی مستقل فعالیت می‌کند قصد دارد ۱۰ روز دیگر یعنی در تاریخ ۲۵ آذر (۱۶ دسامبر) از گوشی جدید خود تحت عنوان آنر X30 رونمایی کند.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از دیجی کالا؛ آنر گوشی‌های سری X30 خود را اواخر اکتبر امسال رونمایی و عرضه کرد. گوشی‌های این سری شامل دو مدل بودند اما نکته‌ی جالب جایی بود که هیچ یک از آن‌ها، مدل استاندارد نبود. یکی از آن‌ها آنر X30i و دیگری هم آنر X30 مکس نام داشتند. از جمله قابلیت‌های مدل اول که یک گوشی میان‌رده هم به حساب می‌آید می‌توان به نمایشگر LCD با اندازه‌ی ۶.۷ اینچ، رفرش‌ریت ۹۰ هرتز، وضوح +FHD، باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، تراشه‌ی Dimensity 810 5G، دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، ۶/۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و شارژر ۲۲.۵ واتی اشاره کرد. مدل مکس اما که تقریبا می‌توان گفت یک تبلت است، از نمایشگر ۷.۰۹ اینچی با وضوح +FHD، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، تراشه‌ی Dimensity 900 با ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم، دوربین ۶۴ مگاپیکسلی و همان شارژر ۲۲.۵ واتی بهره می‌برد و به نوعی میان‌رده‌ی قدرتمند شرکت چینی به حساب می‌آید.

مدل استاندارد اما که قرار است تا ۱۰ روز دیگر شاهد رونمایی از آن باشیم، یک گوشی اقتصادی اما با قابلیت‌های بسیار خوب به حساب می‌آید. شاید برای کاربران سراسر دنیا این گوشی‌ها یک سری از گوشی‌های اقتصادی معمولی باشند اما از اهمیت بسیار بالایی برای شرکت آنر برخوردارند چرا که فروش و محبوبیت بسیار بالایی دارند. حدودا ۸ سال است که این گوشی‌ها در بازار و در بخش محصولات اقتصادی و میان‌رده، آنر را با فروش خوب خود سر پا نگه داشته‌اند و هر بار هم در این زمینه رکورد شکنی می‌کنند. حالا هم که آنر از هواوی جدا شده است و نیاز دارد برای حفظ محبوبیت خود عملکرد خوب این سری را حفظ کند، قطعا اهمیت این گوشی‌ها بیشتر هم شده است چون آنر نمی‌تواند همین حالا انتظار داشته باشد کاربران محصولات قدرتمند و نسبتا گران‌قیمت این شرکت را خریداری کنند. هرچند این روزها شرکت چینی موفق شد حتی شیائومی را هم در تبدیل شدن به یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فروشنده‌ی گوشی هوشمند در کشور چین از پیش رو بردارد. اتفاق عجیبی که با در نظر گرفتن محبوبیت شیائومی اصلا انتظار نداشتیم رخ دهد.

در حال حاضر متاسفانه در رابطه با آنر X30 خبرهای زیادی در اختیار نداریم و در حالی که فقط ۱۰ روز تا رونمایی رسمی از آن زمان باقی مانده، با اطمینان نمی‌توانیم در رابطه با قابلیت‌های این گوشی نظر بدهیم. اما با در نظر گرفتن خبرها و شایعاتی که تاکنون پیرامون این محصول منتشر شده است می‌توانیم بگوییم به احتمال بسیار فراوان شاهد بکارگیری تراشه‌ی جدید اسنپدراگون ۶۹۵ ۵G به عنوان قلب تپنده‌ی این محصول خواهیم بود. این تراشه که اتفاقا اواخر اکتبر امسال و به همراه اسنپدراگون ۷۷۸G پلاس رونمایی شد از اینترنت ۵G (موج میلی‌متری) پشتیبانی می‌کند و حدودا ۱۵ درصد از لحاظ پردازشی و ۳۰ درصد از لحاظ گرافیکی قدرتمندتر از نسل گذشته‌ی خود است. دلیل اصلی این افزایش چشمگیر قدرت پردازشی و گرافیکی هم استفاده از هسته‌های جدیدتر Kryo 660 به‌جای ۵۶۰ است. پردازشگر گرافیکی هم این‌بار آدرنو ۶۱۹ است که می‌تواند عملکرد خوب و قابل اتکایی در انجام بازی‌های روز داشته باشد. این تراشه مبتنی بر لیتوگرافی ۶ نانومتری است و از لحاظ مصرف انرژی هم وضعیت بسیار خوبی به نسبت قبل دارد.

از سایر مشخصات آنر X30 می‌توان به نمایشگر LCD با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز و ماژول دوربین دایره‌ای شکل اشاره کرد. حال چه سنسورهایی با چه اندازه و قدرتی در این ماژول بکار گرفته خواهند شد موضوعی است که باید برای مشخص شدن آن چند روزی منتظر بمانیم. انتظار می‌رود این گوشی از مدل مکس از همین سری اندکی ضعیف‌تر باشد و اینطور که به نظر می‌رسد باید آن را چیزی بین مدل i و مکس دانست. با این حال اطلاعات منتشر شده‌ی بالا هم فقط در حد یک شایعه هستن و نمی‌دانیم آیا واقعا آنر X30 چنین مشخصاتی خواهد داشت یا خیر.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا