فناوری اطلاعات

افزایش شاکیان گوگل پلی‌استور به ۲۱ میلیون کاربر

گوگل به جای یک عده شاکی، با بیش از ۲۱ میلیون مصرف کننده در یک شکایت گروهی علیه هزینه‌های گزاف فروشگاه برنامه پلی استور روبروست.

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل از ایسنا، یک قاضی فدرال در منطقه شمال کالیفرنیا با دادن وضعیت شکایت گروهی به شکایتی که مدعی است فروشگاه برنامه گوگل پلی‌استور از قدرت خود در فروش و توزیع اپلیکیشن‌های موبایل اندروید سوءاستفاده کرده است، موافقت کرد.

این شکایت مصرف کنندگان، بخشی از مبارزه ضد انحصارطلبی است که شامل شکایت تنظیم شده توسط دادستان‌های کل ایالت‌های آمریکا، شرکت اپیک گیمز، مچ گروپ و گروهی از طراحان اپلیکیشن کوچک است.

به گفته جنیفر رای، تحلیلگر بلومبرگ اینتلیجنس، این شکایت میلیاردها دلار درآمد گوگل پلی را تهدید می‌کند.

سخنگوی گوگل گفت: ما در حال ارزیابی حکم قاضی و بررسی گزینه‌های‌مان هستیم.

گروه شاکیانی که مورد موافقت قاضی پرونده قرار گرفته‌اند، شامل کاربران گوگل پلی از اوت سال ۲۰۱۶ در ۱۷ ایالت و قلمرو آمریکا هستند که در شکایت تنظیم شده در ژوییه سال ۲۰۲۱ توسط دادستان‌های کل ایالتهای آمریکا قرار نداشتند. تقریبا ۷۰ میلیون مصرف کننده تحت پوشش شکایت ایالت‌های آمریکا از فروشگاه برنامه گوگل قرار می‌گیرند.

مصرف کنندگان مدعی هستند گوگل با دریافت ۳۰ درصد تعرفه از فروش‌های انجام شده در پلی‌استور، باعث تورم قیمت اپلیکیشن‌های اندرویدی شده است. همچنین گوگل در یک رفتار ضد رقابتی، تخفیف‌ها و یارانه‌های بیشتری در قالب جایزه می‌دهد تا کاربران را به فروشگاه خود بکشاند.

بر اساس گزارش رویترز، جاستین رافائل، وکیل گوگل در مخالفت با تبدیل شدن شکایت از گوگل به شکایت گروهی، اظهار کرد: تفاوت‌های زیادی در تراکنش‌های اپلیکیشن برای قرار دادن همه کاربران در یک دسته، قرار دارد. اپلیکیشن‌ها، قیمت‌های متفاوتی دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا